معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان نور:

اوقات فراغت دانش‌آموزان مهمترین مبحث برای آموزش و پرورش است

نور (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نور اظهار کرد اوقات فراغت دانش‌آموزان مهمترین مبحث برای آموزش و پرورش است. با شروع تابستان اداره آموزش و پرورش برای تجدید روحیه دانش‌آموزان و با توجه به کاهش ابتلا و شیوع ویروس کرونا به همراه سازمان‌های مرتبط، برنامه‌های زیادی را برای دانش‌آموزان تدارک دیده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت دانش‌آموزان مهمترین مبحث برای آموزش و پرورش است

سید‌عباس مرتضوی گفت: با شیوع کرونا در این چند سال فضای مجازی جایگزین برنامه های ستاد اوقات فراغت شده و پویایی دانش آموزان را در سال تحصیلی و تابستان کاهش داد. گرایش دانش‌ آموزان به فضای مجازی آسیب های بسیاری را در پی داشت که امیدواریم امسال بتوانیم بُعدهای جسمانی و روحانی دانش آموزان را با فاصله دادن از فضای مجازی تقویت کنیم.

وی ادامه داد: برنامه های ما باید چشمگیر و جذاب باشد و هدف فقط پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی نباشد. ما وظیفه خود می‌دانیم که این نسل را پرورش دهیم و برای فردای روشن تلاش کنیم و به دو مبحث ایجاد انگیزه و ایجاد خلاقیت در دانش آموزان بپردازیم؛ از هفته آینده همزمان با افتتاحیه ستاد اوقات فراغت ثبت نام کلاس ها آغاز خواهد شد.

مرتضوی بیان کرد: ستاد اوقات فراغت با حضور قشرهای مختلف تشکیل شده است. هدف ما پویاسازی مدارس است، برای همین پایگاه های اوقات فراغت در مدارس برپا و تا چند روز آینده جلسات توجیهی و بخشنامه هایی برای مدیران ارسال خواهد شد. البته که علاوه بر مدارس، کانون تربیتی و فرهنگی، دارالقرآن و پژوهش سرا از دیگر پایگاه های ستاد اوقات فراغت هستند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نور گفت: یکی از اهداف ما به حداقل رساندن هزینه های کلاس هاست تا تمام قشرها بتوانند از این کلاس ها استفاده ببرند.

وی اضافه کرد: در برنامه های اوقات فراغت علاوه بر کلاس های فرهنگی، هنری، تفریحی و مهارتی بخشی به آموزش های علمی نیز اختصاص داده شده است.

عباس مرتضوی اظهار کرد: با شروع تابستان طرح تابستانی «شوق رویش» شروع به کار کرد، که از جمله اهداف این طرح برگزاری کلاس های تابستانی متنوع نظیر کلاس های امداد، کمک های اولیه، مشارکت در فعالیت های بشردوستانه و برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی و...است.

وی در پایان گفت: کلاس ها طرح شوق رویش در پایگاه هلال احمر با حضور اساتید و به کمک مدارس و آموزش و پرورش به صورت رایگان برای نوجوانان برگزار خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: زهرا امینی فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار