معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴:

آغاز استعدادیابی ورزشی وشناسایی ناهنجاری حرکتی دانش‌آموزان در کانون حرکات اصلاحی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ از آمادگی و آغاز به کار و مرکز کانون حرکات اصلاحی برای خدمات‌رسانی با محوریت شناسایی ناهنجاری‌های حرکتی و استعدادیابی دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز استعدادیابی ورزشی وشناسایی ناهنجاری حرکتی دانش‌آموزان در کانون حرکات اصلاحی

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به آغاز به کار مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش منطقه ۴ با محوریت استعدادیابی ورزشی دانش آموزان گفت: کانون حرکات اصلاحی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و غیرفعال بود، پس از دو سال با کوشش همکاران این مجموعه به شکل فعال، آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه این کانون با هدف شناسایی ناهنجاریهای اسکلتی و ساختار قامتی تشکیل شده است، گفت: این کانون به خدمات، استعدادیابی ورزشی دانش آموزی جهت ترویج سبک زندگی فعال ویژه اولیاء دانش آموزان برگزار می شود و در ۴ بخش حرکات اصلاحی، تندرستی و تناسب اندام و همچنین ارتقا سواد حرکتی در حال فعالیت است و مرکز تخصصی حرکات اصلاحی در محله تهرانپارس و در خیابان اخوت جنوبی واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مترو تهرانپارس قرار دارد و دسترسی راحت را برای دانش آموزان و فرهنگیان محترم فراهم کرده است.

گلشن با اشاره به خدمات کانون حرکت اصلاحی گفت: در این مرکز خدمات به شکل دولتی و با حداقل شهریه ارائه می شود و روزهای زوج برای دانش آموزان دختر و روزهای فرد برای دانش آموزان پسر در نظر گرفته شده است.

گلشن در ادامه به تغییر سبک دانش آموزان و سواد حرکتی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی دانش آموزان از غیرفعال به سبک زندگی فعال است و امید است استمرار در این طرح باعث شود که به سلامت جسمی دانش آموزان برسیم و به همت و تلاش معاونت پرورشی و تربیت بدنی مرکز کانون حرکات اصلاحی آماده خدمات رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان شد.

در ادامه کبری کریمی، کارشناس مسئول تربیت بدنی با اشاره به خدمات کانون اصلاح حرکتی گفت: این کارشناسی در جهت تامین نیازهای دانش آموزان خدمات ویژه ای از جمله ارزیابی ساختار قامتی و تمرینات حرکات اصلاحی، ساخت کفی و کفش طبی ،مشاوره تغذیه، بازی با کودک و... را به دانش آموزان و فرهنگیان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار