مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

نقش مهم فراگیری سواد سلامت جهت تغییر در زندگی همگان

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت هفته سلامت، آئین افتتاح تجهیزات اتاق بهداشت آموزشگاه شهید زین‌الدین آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و سایر مسئولان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم فراگیری سواد سلامت  جهت تغییر در زندگی همگان

حسینعلی بنار، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در آیین افتتاح تجهیزات اتاق بهداشت مدارس در مدرسه شهید زین الدین شهرستان در سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان و گرامی‌داشت هفته سلامت اظهار کرد: در تقویم کشور ما مناسبت‌های گوناگونی وجود دارد که هر روز به نام یک موضوع نام‌گذاری شده و این یک دلیل و فلسفه خاصی دارد.

او افزود: در وهله اول می‌بایست به اهمیت موضوع درج شده در تقویم کشور و مسئولیت ما در قبال آن موضوع توجه خاص داشت و یکی از این موضوعات هفته سلامت است. موضوع سلامت در فرهنگ دینی و ملی ما از جایگاه خاصی برخوردار است و مهمترین دعایی که همگان در حق یکدیگر می‌توانند انجام دهند داشتن بدنی سالم است.

بنار با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: هر کس باید در زندگی پنج نعمت را برخوردار باشد که نعمت اول آن سلامت و تندرستی است و در اشعار شاعران و نویسندگان کشور ما هم به امر سلامت بسیار تاکید شده و سلامتی شاه کلید هر برنامه است و در مجموع عقل سالم در بدن سالم است.

او تصریح کرد: در سند تحول بنیادین هم بخشی به اصل سلامت توجه خاص دارد و اقدامات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه سلامت انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد: از مهمترین طرح‌هایی که توسط مدیر کل و معاونت سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اجرا شد، طرح کوچ بود که در سلامت دانش‌آموزان از نقش بسزایی برخوردار بود. ما باید به مسئله مهم سواد سلامت توجه کنیم و این بدین معنا است، در زمینه تغذیه سلامت و بیماری‌ها آگاهی داشته باشیم و با برخورداری از سواد سلامت در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم.

او در ادامه با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: با همت همگان در عرصه سلامت و آموزش و پرورش ،خصوصا"مدافعان و مراقبین سلامت به لطف خداوند تا الان توانستیم بر این بیماری در میان دانش‌آموزان و اولیاء آنان غلبه کنیم و البته در این راستا هنوز می‌بایست توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله، رغایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک داشته باشیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار