توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر:

اجرای طرح پژوهشی شناسایی مخاطرات پیرامونی روستاهای استان خراسان شمالی

اسلامشهر (پانا) - طرح پژوهشی شناسایی مخاطرات پیرامونی روستاهای استان خراسان شمالی توسط مرکز تحقیقات پژوهش های کاربردی علوم زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پژوهشی شناسایی مخاطرات پیرامونی روستاهای استان خراسان شمالی

معصومه سهرابی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این رابطه افزود: مرکز تحقیقات پژوهش‌های کاربردی علوم زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، با توجه به مأموریت خود در زمینه انجام طرح‌های برون دانشگاهی و همکاری با سازمان‌ها و نهادها در جهت حل مسائل و مشکلات زیست محیطی، در خردادماه سال 1399، برای اجرای طرحی با موضوع شناسایی مخاطرات پیرامونی روستاهای استان خراسان شمالی، تفاهم نامه و قرارداد مشاوره‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی منعقد کرد.

او در ادامه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تخصصی را ایجاد زمینه مناسب برای تعیین مکان بهینه استقرار روستاهای واقع در پهنه‌های پرخطر دانست و خاطرنشان کرد: این طرح 6 ماهه در پاییز سال 99 به اتمام رسیده و دستاوردهای آن در قالب ارائه گزارش نهایی مورد تایید بنیاد مسکن استان خراسان شمالی قرار گرفت.

سهرابی بیان کرد: در ادامه و به منظور بررسی اقدامات عملیاتی وکاربردی طرح مزبور و با توجه به شرایط بیماری کرونا، جلسه‌ای بصورت برخط و مجازی در هجدهم اسفندماه با حضور هیأت اجرایی این طرح و نظارت مرکز تحقیقات زیست محیطی برگزار شد که در این جلسه ضمن بیان مراحل و شرایط اجرای طرح، به دستاوردهای آن شامل ابعاد وسیع اقتصادی و اجتماعی نیز اشاره شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر یادآور شد: در این جلسه همچنین با حضور هیات اجرایی طرح، مواردی از جمله،ذکر وضعیت موجود و مطلوب مناطق مورد مطالعه، بررسی و شناخت عوامل طبیعی ایجاد کننده مخاطرات پیرامونی در روستاها، راه کارهایی نسبت به جابه جایی تعدادی از منازل روستایی و یا پایدار سازی ساختگاه و... مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار