۳ روش متفاوت مجازی برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان خراسان شمالی استفاده می‌شود

بجنورد (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس استان؛۳ روش متفاوت مجازی و رسانه‌ای برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان خراسان شمالی استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۳ روش متفاوت مجازی برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان خراسان شمالی استفاده می‌شود

به گزارش اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی ؛ عباس سعیدی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش از حالت شعاری کرونا را شکست می‌دهیم خارج و به مرحله عمل رسید به گونه‌ای که در حال حاضر هر خانه به یک مدرسه تبدیل شده و آموزش روال عادی خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به راهکارهای آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص آموزش به دانش‌آموزان افزود: در مرحله نخست سامانه آموزش آنلاین را راه‌اندازی کرده به گونه‌ای که لینک این سامانه بر روی صفحه اصلی پرتال آموزش و پرورش قرار گرفته و دانش آموزان پس از ورود به سایت از طریق سامانه فرم الکترونیک و پس از وارد کردن کد ملی با هماهنگی معلمان خود از آموزش‌های آنلاین برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی این سامانه به صورت ضبط شده در سایت آرشیو خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از آموزش آنلاین در سامانه فرم‌الکترونیک برخوردار شوند٬ می‌توانند به صورت آفلاین از محتوا و دروس تدریس شده بهره ببرند.

سعیدی در ادامه با اشاره به این مطلب که راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی دومین سناریوی اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای تدریس آموزش به دانش آموزان است٬ گفت: سامانه آموزش مجازی آموزش و پرورش برای تمامی شهروندان اعم از دانش آموزان، اولیا و معلمان راه اندازی شد که افراد می‌توانند از طریق سایت اصلی آموزش و پرورش وارد لینک سامانه آموزش مجازی که در قسمت بالای سایت است شوند و پس از ثبت نام اولیه از محتوا و آموزش مجازی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که تمامی معلمان خراسان شمالی، پای کار آموزش مجازی هستند٬ گفت: در این روش معلمان میتوانند دروس ضبط شده محتوای الکترونیکی خود را برای سرگروه‌های شهرستانی ارسال کنند که پس از آنالیز و بودجه بندی از طریق سرگروه‌های استانی در سایت بارگذاری شده است. ضمن اینکه این سایت به طور روزانه به روز رسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص ادامه داد: در سناریوی دوم که آموزش مجازی است٬ تنها در مقطع ابتدایی بیش از 200 محتوای الکترونیکی توسط 100 گروه علمی که شامل سرگروه‌های استانی و معلمان خبره استان است، تولید و در سایت بارگذاری می‌شود.

سعیدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی آموزش به دانش آموزان مستقر در نواحی مرزی و عشایری استان گفت: 120 روستای خراسان شمالی که در نواحی مرزی شیروان، جرگلان، اسفراین و مانه و سملقان مستقر هستند و از سیستم‌های آنلاین و آفلاین و همچنین شبکه آموزش برخوردار نیستند؛ از این رو محتوای آموزشی به صورت فایل‌های صوتی ضبط شده و با همکاری صدا و سیما روزانه 6 مرتبه از رادیو اترک خراسان شمالی منتشر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های استان در راستای آموزش مجازی استفاده کرده‌ایم خاطرنشان کرد: از تمام زیرساخت‌های استان چه آنلاین و چه آفلاین در راستای آموزش هر چه بهتر به دانش‌آموزان در شرایط کنونی استفاده کرده‌ایم؛ به طوری که روزانه دو فیلم ضبط شده با همکاری صدا و سیما و مشارکت بهترین معلمان استان از ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه اترک پخش می‌شود.

وی در پایان از ارائه لوح فشرده و CD پویا به دانش آموزان و معلمان خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، لوح های فشرده شامل محتوای کتاب‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان استان قرار داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار