تولید ماسک با همت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و تولید کنندگان پوشاک

اصفهان (پانا) - کمبود شدید ماسک و شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، فعالان بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را بر آن داشت تا در اقدامی قابل تقدیر و با هم‌گرایی و در جهت همراهی با مردم، برای فعال کردن چند واحد صنعتی و کارگاهی برای تولید انبوه ماسک با همدیگر همکاری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید ماسک با همت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و تولید کنندگان پوشاک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ بهزاد رضایی، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در کشور، دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان سعی بر این داشته تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار رشته‌های مهارتی از جمله رشته طراحی دوخت و کارگاه‌های مراکز در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی به استان کمک کند.
وی ادامه داد: سه مرکز علمی کاربردی ایران سپهر، جامعه اسلامی کارگران و آران و بیدگل که متولی رشته‌های طراحی دوخت هستند در زمینه تولید ماسک ورود کرده‌اند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: دانشجویان و علاقه‌مندان با رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های استرلیزه طراحی و دوخت ماسک‌های پارچه‌ای را انجام می‌دهند که با کیفیت هرچه تمام‌تر در دسترس عموم قرار گیرد.
رضائی با بیان اینکه با دستور استانداری و معاونت اقتصادی استاندار در شرایط اضطراری کنونی، پروژه متمرکز بر تولید ماسک‌های بهداشتی به مرکز علمی کاربردی ایران سپهر واگذار شده است؛ گفت: کار تولید و تامین مواد اولیه این نوع ماسک به‌طور کامل در داخل استان اصفهان انجام می‌شود و مرکز ایران سپهر با به کارگیری 30 نیروی انسانی روزانه با تولید چند ده هزار ماسک و مرکز علمی کاربردی جامعه اسلامی کارگران با تولید روزانه هزار قطعه ماسک از هر دستگاه و در مجموع بالغ بر پنج هزار ماسک در محیطی بهداشتی و طبق استاندارهای جهانی فعال هستند و نمونه های اولیه ان ماسک ها پیش از تولید انبوه مورد تایید معاونت بهداشت بوده است.
وی ادامه داد: مرکز اران و بیدگل با توجه به وضعیت بحرانی و تسریع انتقال ویروس کرونا در شهرستان اران و بیدگل و کاشان به صورت خودجوش و با همکاری مدرسین و دانشجویان مرکز به دوخت ماسک و لباس بیمارستانی پرداخته است.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی متولی رشته‌های مهارتی در استان است، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علمی کاربردی تا کنون در فعالیت های جهادی پیش قدم بوده‌اند و امید داریم بتوانیم سهم کوچکی در کنترل و نابودی ویروس کرونا داشته و کشور ایران به لطف الهی بتواند از این دوران نیز به خوبی و با کمترین هزینه عبور کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار