کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی 158 فرد کم برخوردار

قم (پانا) - فرمانده انتظامی استان قم از کشف پیش دستانه و دستگیری 3 نفر به اتهام کلاهبرداری و پولشویی از طریق اخذ کارت بانکی 158 فرد کم برخوردار در قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری و پولشویی با کارت بانکی 158 فرد کم برخوردار

سردار "عبدالرضا آقاخانی" در این خصوص اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت با هدف کمک به نیازمندان از طریق اخذ کارت های بانکی این افراد به همراه رمز اول و دوم آن، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
او گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی مقام قضائی استان، محل فعالیت این شرکت را مورد رصد قرار داده که مشخص شد 3 نفر در حال ثبت نام افراد متقاضی در سامانه سجام و سازمان بورس بوده و در همین خصوص نیز تصاویر تمامی مدارک شناسایی افراد را در سیستم اسکن و کارت عابربانک و رمز آن ها را نیز اخذ می کنند که پس از بررسی های دقیق تر مشخص شد این شرکت هیچگونه مجوز فعالیت در سازمان بورس نداشته و وابسته به هبچ کارگزار و سازمان های ذی ربط نیست.
فرمانده انتظامی استان قم همچنین عنوان کرد: با توجه به نوع فعالیت افراد مذکور و اخذ غیرمجاز اطلاعات شخصی و مدارک شناسایی مراجعان، پس از هماهنگی قضائی نسبت به دستگیری آن ها اقدام و دفتر شرکت نیز پلمب شد.
او با بیان این که یکی از متهمان دارای 2 فقره سابقه کیفری با عنوان مشارکت در جعل اسناد رسمی و استفاده از آن و متهم دیگر دارای 2 مورد سابقه کیفری با عناوین اختلاس، فروش مال غیر، کلاهبرداری و جعل است، اضافه کرد: با اقدام به موقع همکاران از کلاهبرداری 158 نفر از شهروندان که اقدام به تحویل کارت بانکی خود به همراه رمز اول و دوم کرده و امکان پولشویی متصور بود پیشگیری شد.
سردار آقاخانی تصریح کرد: شهروندان می بایست در حفظ کارت های بانکی و رمزهای آن ها دقت لازم را داشته و به هیچ عنوان به افراد ناشناس اعتماد نکنند و از در اختیار قرار دادن آن ها جدا خودداری کنند. در غیر این صورت امکان انتصاب، اتهام و مشارکت در جرم متصور خواهد بود و مسئولیت حقوقی و جزایی بر عهده صاحب کارت بانکی خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار