مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:

اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی، ‌گامی برای افزایش انگیزش وصلاحیت معلمان

مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی در جمع تعدادی از مدیران مدارس و معلمین منطقه زبرخان نیشابور اظهار کرد: اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی، ‌گامی برای افزایش انگیزش و صلاحیت معلمان است.

کد مطلب: ۴۰۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در جمع تعدادی از مدیران مدارس و معلمین منطقه زبرخان نیشابور اظهار کرد: امروز در سند تحول بنیادین و برنامه های وزارت آموزش و پرورش بر تلاش مستمر و‌ دائمی برای افزایش منزلت ، معیشت ، رفاه ، مرتبت و صلاحیت های معلم تاکید شده است و باید در این مسیر گام های عملی برداریم،امروز در مجموعه آموزش و پرورش کشور و استان در حال طراحی و برنامه ریزی برای این‌موضوع هستند.
وی افزود: اجرای طرح رتبه بندی با اختصاص ۱۳۵۰ میلیارد تومان در همین شکلی که هنوز در مرحله اول اجرای آن هستیم با حمایت مستقیم رئیس جمهور و معاونینش انجام شد کار بزرگی بود و‌گامی برای افزایش انگیزش و صلاحیت معلمان است، این یک آغاز برای انجامی خوب است و از سال آینده با استقرار نظام تعیین سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمین این رتبه بندی به شکل دقیق تری اجرا خواهد شد و بر همین اساس نظام پرداخت فرهنگیان هم اصلاح خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: برای نخستین بار بالاترین سهم اعتبارات دولتی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمین اختصاص یافت که این کاری بزرگ بود.
وی با دفاع از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سودآوری بالای این صندوق در دو سال اخیر خبر داد و گفت : مدیران این صندوق از کارآفرینان برتر کشور و مدیران اقتصادی زبده هستند که توانسته اند تحول خوبی را ایجاد کنند.
مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی پارلمان های معلمین ، فرهنگیان ، اولیا در استان برای اولین بار در کشور و‌ارائه بیش از ۷۰ طرح و ایده جدید در آموزش و پرورش استان و‌ کسب رتبه برتر کشوری در ۷۰ آیتم مختلف موردنظر وزارت آموزش و پرورش همراهی معلمین و‌مدیران مدارس در این حوزه را بسیارمهم دانست و گفت: خوشبختانه با همکاری و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت از کف مدارس در ادارات ستادی مسیر موفقیت را طی میکنیم.
وی گفت : امروز تغییر شرایط و ارتقا جایگاه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت با تمرکززدایی و توسعه مشارکت ها محقق می شود ، در حوزه ساماندهی نیروی انسانی هم از سال آتی تغییراتی در احکام‌ معلمین اتفاق خواهد افتاد که به نفع این قشر خواهد بود و ما به دنبال اصلاح نظام پرداخت معیوب در آموزش و پرورش هستیم.
حسینی اظهار داشت: با راه اندازی نظام پیشنهادات در آموزش و‌ پرورش استان و بکارگیری سی سامانه ارتباطی در کنار تدوین منشور ارتقا منزلت و معیشت فرهنگیان به دنبال این هستیم که براساس شعار سال جدیدمان تعلیم و تربیتی تمام ساحتی را رقم بزنیم.
وی ادامه داد: سایت بزرگ رفاهی،فرهنگی و‌خدماتی در باغرود نیشابور که یکی از عظیم ترین پروژه ها از این دست می باشد در حال طراحی است که می تواند در راستای خدمت رسانی به فرهنگیان کشور و استان مورد استفاده قرار گیرد.
تاراش مدیر آموزش و‌پرورش زبرخان نیز در این جلسه بااشاره به این که این منطقه به یمن قدوم مبارک امام رضا(ع) برکت پیدا کرده اظهار داشت: منطقه زبرخان ویژگی های جغرافیایی منحصر بفردی دارد، در کنار این‌ و‌ در بخش آموزش و پرورش ۱۰۵۰ همکار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز را برعهده دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار