وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس ثبت احوال:

قابل قبول نیست که ۶ میلیون نفر در انتظار دریافت کارت ملی باشند

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت: اینکه بیش از ۶ میلیون نفر منتظر دریافت کارت ملی باشند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کد مطلب: ۱۶۵۰۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قابل قبول نیست که ۶ میلیون نفر در انتظار دریافت کارت ملی باشند

اسکندر مومنی در آیین تکریم و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت جایگاه این سازمان، افزود: اهمیت این سازمان بر کسی پوشیده نیست و همه مردم ایران از بدو تولد با آن سر و کار دارند. 

وی گفت: سازمان ثبت احوال ستون اصلی دولت الکترونیک است و بدون اطلاعات دقیق، به‌روز و به‌موقع، اساساً دولت الکترونیک معنا پیدا نمی‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه سازمان ثبت احوال باید در هوشمندسازی فرآیندها و ارائه خدمات غیرحضوری پیشگام باشد، گفت: تأکید بر پیشگامی این سازمان به این معنا نیست که در گذشته اقدامی صورت نگرفته، بلکه اقداماتی آغاز شده و باید با قدرت ادامه پیدا کند و به نتایج بزرگ‌تر منتهی شود.

دکتر مومنی با اشاره به تحولات جمعیتی کشور تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ وزارت بهداشت، اگر روند کاهش جمعیت ادامه یابد، در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور به زیر ۴۰ میلیون نفر خواهد رسید که این موضوع ایران را با یک بحران جدی مواجه می‌کند. 

وی افزود: در این زمینه، سازمان ثبت احوال باید با همکاری مراکز دانشگاهی، اطلاعات دقیق و تحلیل‌های درستی ارائه دهد تا تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر داده‌های معتبر باشد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه مسئله جمعیت صرفاً اقتصادی نیست، گفت: موضوع فرزندآوری یک مسئله فرهنگی و مرتبط با سبک زندگی است. البته مسائل اقتصادی بسیار مهم است و باید در اولویت قرار گیرد اما در کنار آن، توجه به فرهنگ و سبک زندگی نیز باید مد نظر باشد که موضوع نیز مربوط به یک سازمان نیست، بلکه مسئله‌ای ملی است.

مومنی با انتقاد از تأخیر در صدور کارت ملی اظهار کرد: اینکه بیش از ۶ میلیون نفر منتظر دریافت کارت ملی باشند، به هیچ وجه قابل قبول نیست. رفع چنین عقب‌ماندگی‌هایی باید در کوتاه‌مدت به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مصوبات مربوط به این موضوع در کارگروهی در وزارت کشور مشخص شده و تأکید من این است که با هماهنگی و همکاری سایر بخش‌های وزارت کشور، این عقب‌ماندگی‌ها در اولین فرصت ممکن جبران شود.

دکتر مومنی با اشاره به انتصاب محمد جمالو به‌عنوان رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: آقای جمالو به‌واسطه رشته تحصیلی در حوزه فناوری اطلاعات و تجربیات اجرایی گذشته، با موضوع هوشمندسازی فرآیندها، خدمات غیرحضوری و دولت الکترونیک کاملاً آشناست و انتظار می‌رود همه این تجربیات به‌کار گرفته شود.

وزیر کشور با تأکید بر نقش نیروی انسانی در موفقیت سازمان‌ها اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمان، سرمایه انسانی آن است و سازمان ثبت احوال از نیروی انسانی باتجربه، متخصص و کارآمد برخوردار است که باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده شود.

مومنی در پایان با قدردانی از خدمات هاشم کارگر، رئیس پیشین سازمان ثبت احوال، گفت: از زحمات و خدمات آقای کارگر تشکر می‌کنم و برای آقای جمالو نیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و امیدوارم با همکاری همه همکاران، سازمان ثبت احوال مسیر پیشرفت خود را با قدرت ادامه دهد.

ارتقای جایگاه سازمان ثبت احوال در معماری حکمرانی هوشمند ایران دنبال می‌شود

معاون وزیر و رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور نیز در این آیین گفت: ارتقای جایگاه ثبت احوال در معماری حکمرانی هوشمند ایران و مدیریت امن، چابک و هوشمند هویت و داده‌های جمعیتی ایرانیان بدون معطلی و با زمان‌بندی مشخص دنبال می‌شود.

محمد جمالو گفت: سازمان ثبت احوال همواره نقش محوری در ثبت هویت ایرانیان داشته و با ارائه خدمات ارزنده، زیرساخت‌های مهمی برای استقرار دولت الکترونیک در کشور فراهم کرده است.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به شتاب فزآینده فناوری‌های نوین تصریح کرد: ارائه خدمات سریع‌تر، دقیق‌تر، باکیفیت‌تر و غیرحضوری به شهروندان، امروز نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت قانونی و مطالبه عمومی است.

ثبت احوال با هوشمندسازی، به مرجع تصمیم‌سازی در حکمرانی کشور تبدیل شد

در ادامه این مراسم، هاشم کارگر رئیس پیشین سازمان ثبت احوال کشور، با قدردانی از وزیر کشور برای فرصت خدمت ۱۶ ماهه در دولت چهاردهم، با اشاره به رویکرد کلان سازمان ثبت احوال در دوره مسئولیت خود، گفت: از ابتدای حضور، تحقق سازمان هوشمند ثبت احوال را به عنوان یک چشم‌انداز و هدف کلان در نظر گرفتیم؛ چراکه این سازمان توانمندی‌های لازم برای حرکت در مسیر هوشمندسازی را دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، معاون پیشین وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمندسازی گفت: ایجاد بسترهای مختلف هوشمندسازی، راه‌اندازی سامانه «سهیم» به عنوان درگاه اصلی خدمات ثبت احوال و ایجاد اولین بانک اطلاعاتی سازمان از جمله اقدامات مهم بود. سامانه احراز هویت هدی از دیگر اقدامات جدی سازمان بود که در این مدت انجام شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار