رئیس بیمارستان فرهیختگان:

توریسم سلامت در ایران رو به افزایش است

تهران (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت تعداد قابل توجهی از بیماران کلیوی از کشورهای خارجی به همراه اهداکننده کلیه برای درمان به ایران مراجعه می کنند که خوشبختانه سطح علمی بالای ایران باعث افزایش توریسم سلامت شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توریسم سلامت در ایران رو به افزایش است

حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره اولین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

وی با بیان اینکه روز گذشته سمینار هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو برگزار شد، افزود: کسانی که در امر آماده سازی بیماران مغزی برای پیوند عضو نقش دارند، روز گذشته در یک هم‌اندیشی شرکت کردند، در این کنگره امروز نیز از پزشکان و جراحان تاثیرگذار در حوزه کلیه تقدیر به عمل آمد.

غلام‌رضایی با بیان اینکه بیمارستان فرهیختگان بزرگترین بیمارستان دانشگاه آزاد است، که بیشترین تعداد عمل پیوند کلیه در آن انجام می‌شود، عنوان کرد:عمل پیوند کلیه از طریق بیماران مرگ‌مغزی و اعضای خانواده صورت می‌گیرد که تعداد آنها به سالارانه ۳ هزار عمل می رسد.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از بیماران کلیوی از کشورهای خارجی به همراه اهداکننده کلیه برای درمان به ایران مراجعه می کنند که خوشبختانه سطح علمی بالای ایران باعث افزایش توریسم سلامت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار