مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

سیزدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کشور برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی مهارت‌های هنری هنرستان‌های سراسر کشور در قم خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش گفت: «تجهیز هنرستان‌های کشور از اهمیت بالایی برای آینده جوانان برخوردار است. تعمیق باورهای دینی و ملی، افزایش حس اعتماد نفس و ترویج روحیه کار و تلاش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.»

آذر‌کیش بر حضور مؤثر و پررنگ دختران در جشنواره مهارت‌های هنری تاکید کرد و گفت: «بیشترین پذیرفته‌شدگان این جشنواره ملی را دختران دانش‌آموز تشکیل داده‌اند، مراسم اختتامیه این برنامه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار می‌شود. تلاش می‌شود سطح آموزش مهارت در قم ارتقا پیدا کرده و از صنایع‌ دستی، هویت اسلامی و ایرانی و دیگر قابلیت‌های دانش‌آموزان هنرستان‌های استان حمایت شود.»

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: «ارتقا و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی از مهم‌ترین محورهای این برنامه است، باید دانش‌آموزان و نسل آینده را بر مبنای کارآفرینی تربیت‌کرده و از تربیت آن‌ها بر محور کارجو بودن خودداری شود. کالای باکیفیت را نیروی انسانی ماهر تولید می‌کند، برای رسیدن به نیروی انسانی ماهر باید محیط و بسترهای لازم برای آن فراهم شود. هنرستان‌ها باید تجهیز شوند.»

او افزود: «در هم تنیده بودن آموزش‌های مهارتی با نیازهای جامعه و مطالبات متقاضیان نکته بسیار مهمی بوده که در آموزش‌وپرورش و اجرای برنامه‌های مهارتی در نظر گرفته می‌شود. برای توسعه نیروی کارآمد، هنرستان‌ها مهم‌ترین ظرفیت در ارائه آموزش‌های مهارت به‌ ویژه در حوزه مهارت‌های هنری را فراهم کرده‌اند، اگر تمام دانش‌آموزان کشور در حوزه کارآفرینی قرار بگیرند وضعیت توسعه و پیشرفت کشور در وضعیت بسیار مطلوب‌تری قرار خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار