معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: دستورالعمل طرح بازی و یادگیری به استان‌ها ابلاغ شده است

در مجموع هزار مدرسه در این طرح حضور دارند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل طرح بازی و یادگیری به استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۳۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش: دستورالعمل طرح بازی و یادگیری به استان‌ها ابلاغ شده است

رضوان حکیم‌زاده در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر نوآموزان، دانش‌آموزان، معلمان، مربیان پیش‌دبستانی، مدیران، اولیا و فعالان حوزه بازی و اسباب بازی که در دبستان محدثه منطقه ۱۴ تهران برگزار شد، گفت: «اگر بخواهیم اتفاقی در حوزه یادگیری بیفتد باید به شکل تخصصی و علمی این نوع یادگیری را اشاعه دهیم.»

او افزود: «تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌ها در محیط شاداب و با نشاط یادگیری بهتری دارند و با علاقه و انگیزه مضاعف به یادگیری می‌پردازد.»

حکیم‌زاده گفت: «یکی از بهترین روش‌های یادگیری، بسترهای هنری مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش‌نامه و استفاده از روش بازی و اسباب بازی است.»

او به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت روش‌های یادگیری اشاره کرد و ادامه داد: «در مدت کوتاهی توانستیم دستورالعمل طرح بازی و یادگیری را تهیه و برای اجرای آزمایشی آن به برخی استان‌ها ارسال کردیم. از هر استان ۱۰۰ مدرسه و مجموعا هزار مدرسه در این طرح حضور دارند.»

حکیم‌زاده گفت: «در این طرح قرار نیست ساعتی را اضافه یا حذف کنیم بلکه در قالب همان ساعات درسی می‌توان با استفاده از روش بازی و یادگیری این طرح را اجرا کرد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «در اغلب کشورها اتاق بازی و یادگیری جزیی از برنامه‌هایشان است، لذا در ایران این طرح ابتدا به شکل آزمایشی انجام می‌شود تا عیوب طرح را شناسایی و مرتفع کنیم و بنا نیست این طرح تعطیل شود.»

او‌ ادامه داد: «در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح، در هر استان یک رابط خواهیم داشت تا اجرای این طرح را پیگیری کنیم. تاکنون استقبال خوبی شده است.»

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از استقبال خوب از این طرح خبر داد و گفت: «نگاه تحولی با بخش‌نامه محقق نمی‌شود بلکه باید در روش‌های تدریس و فرایند یادگیری تغییر ایجاد شود. لذا همکاری نهادهای ذی‌ربط در اجرای این طرح ضروری است.»

او ادامه داد: «متاسفانه در دهه‌های اخیر فرایند یادگیری به سمتی رفته که به جای مهارت‌آموزی حافظه‌محوری در نظام تعلیم و تربیت حاکم شده است.»

در ادامه این نشست نوبت به معلمان، اولیا و فعالان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی بود تا پیشنهادها و انتقادهای خود را با معاون وزیر آموزش و پرورش در میان بگذارند.

مسائلی چون آماده نبودن زیرساخت‌ها برای اجرای طرح، نبود رابطه بین دانشگاه و مدرسه برای مشاوره‌های بیشتر، نگرانی بابت تجاری شدن این طرح و... از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار