رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در گفتوگو با پانا عنوان کرد؛
تشریح اقدامات پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در راستای تحقق عدالت آموزشی
تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد که مجموعهای از برنامههای پژوهشی و ساختاری برای تحقق عدالت آموزشی در دستور کار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است.
علی محبی در گفتوگو با پانا با اشاره به اولویت دولت چهاردهم در توسعه عدالت آموزشی گفت: « در سطح کلان و نیز در پژوهشگاه، برنامهها برای تحقق این هدف دنبال میشود.در آموزش و پرورش کارهای گستردهای در زمینه عدالت آموزشی انجام شده و تاکنون بیش از ۶۰ جلسه به ریاست شخص رئیسجمهور با هدف توسعه عدالت در فضا، تجهیزات و برنامههای آموزشوپرورش برگزار شده است.»
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عدالت آموزشی گفت: «تشکیل ستاد ویژه توسعه عدالت در وزارت آموزشوپرورش و تعیین مشاور وزیر مخصوص در حوزه عدالت آموزشی به مسئولیت آقای زرافشان، از دیگر اقدامات ساختاری در زمینه تحقق عدالت آموزشی و پرورشی است.»
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همچنین به اقدامات پژوهشی این مجموعه اشاره کرد و گفت: «در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بخش پژوهشهای مرتبط با حوزه عدالت انجام میشود. برای مثال یکی از این اقدامات؛ پژوهش درباره تعریف عدالت، ابعاد و انواع آن که در پژوهشگاه انجام شده و منتشر شده است.»
وی با تاکید بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی به دیگر اقدامت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «همچنین مطالعات مربوط به ساماندهی تنوع مدارس در راستای عدالت، بازطراحی ساختار آموزش و پرورش بر مبنای عدالتمحوری و نیز طراحی نقشه راه سند تحول بنیادین و تدوین الگوی مدرسه تراز از دیگر اقدامات با هدف تحقق عدالت آموزشی است که در پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش انجام شده است.»
محبی تأکید کرد: «برنامههای پژوهشگاه در کنار اقدامات اجرایی وزارتخانه، مسیر تحقق عدالت آموزشی را تقویت میکند.»
ارسال دیدگاه