قائممقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در سازمان دانشآموزی:
تأکید بر نقش تشکیلاتی مجلس دانشآموزی/ سختیپذیری شرط رشد نسل آینده است
تهران (پانا) - قائممقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در سازمان دانشآموزی، از ضرورت «سختیپذیری» در مسیر رشد فردی و تشکیلاتی سخن گفت و تأکید کرد که نوجوانان باید از همین سن به تربیت اراده و توان عملیاتی خود توجه کنند.
علی فلاحتکار امروز در اختتامیه نخستین نشست کارگروه تدوین سند دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی که در محل سازمان دانشآموزی کشور برگزار شد، با اشاره به مثالهایی از تجربههای شخصی خود درباره فعالیت مداوم و کار تشکیلاتی تأکید کرد: رشد در شرایط آسان اتفاق نمیافتد و مسیر پیشرفت همراه با زحمت، تلاش و عبور از محدودیتهاست.
وی با بیان اینکه «شرط بزرگشدن، روبهرو شدن با مسئولیت و پذیرش سختی است»، خطاب به اعضای مجلس دانشآموزی گفت: بدن، ذهن و روح انسان وقتی رشد میکند که فشار ببیند. همانطور که ورزشکار بدون تمرین سنگین رشد نمیکند، تشکیلات دانشآموزی نیز بدون تحمل زحمت و فعالیت جدی، به جایگاه مطلوب نخواهد رسید.
تأکید بر نقش تشکیلاتی مجلس دانشآموزی
فلاحتکار بخش مهمی از سخنان خود را به «چیستی، چرایی و چگونگی» مجلس دانشآموزی اختصاص داد و خطاب به دانشآموزان اظهار کرد: مجلس دانشآموزی زمانی موفق است که اعضایش دقیقاً بدانند چه هستند، چرا انتخاب شدهاند و چه مأموریتی دارند. اگر این سه بُعد روشن نباشد، نمیتوان انتظار داشت، خروجی این نهاد با شأن جمهوری اسلامی همتراز باشد.
قائممقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در سازمان دانشآموزی با اشاره به تجربه دورههای پیشین مجلس دانشآموزی گفت: بسیاری از دورهها هنوز به مدل مطلوب نرسیدهاند و مجلس دوازدهم باید از این فرصت برای ارتقای استاندارد عملکرد بهره ببرد.
اهمیت رفاقت و کار جمعی میان نمایندگان
فلاحتکار با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه جمعگرایی بیان کرد: مجلس دانشآموزی با تکروی اداره نمیشود. اعضا باید یاد بگیرند که بدون هم هیچ کاری از پیش نمیرود. کار دسته جمعی اثرگذار است و هر جا کار بزرگ انجام شده، پشت آن همکاری و همراهی بوده است.
قائممقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در سازمان دانشآموزی با اشاره به کاهش رقابتهای حاشیهای و افزایش رفاقت میان اعضای مجلس دوازدهم گفت: یکی از شیرینترین بخشهای این دوره این است که میبینم بنیان رفاقت میان شما قویتر شده است که این سرمایه ارزشمندی است باید آن را به نسل بعدی منتقل کنید.
فلاحتکار همچنین از برخی دانشآموزان مستعد نام برد که با وجود شایستگی نتوانستهاند به دلیل محدودیتهای ساختاری در این نشست حضور یابند و گفت: حضور این افراد مستعد در خارج از کارگروه تدوین سند، مسئولیت اعضای حاضر را چند برابر میکند.
مسئولیت انتقال آموختهها به استانها
وی خطاب به نمایندگان دانشآموز گفت: از امروز که به استانها برمیگردید، وظیفه دارید هر آنچه در این دوره تجربه کردهاید به کمیسیونهای استانی منتقل کنید و کمک کنید آنها قد بکشند. مجلس دانشآموزی زمانی ملی میشود که استانها همسطح و همدل رشد کنند.
فلاحتکار همچنین تأکید کرد: دبیرخانه مجلس دانشآموزی «خانه دانشآموزان» است و تا زمانی که او و همکارانش مسئولیت دارند، درِ این مجموعه بر روی تمام اعضا باز خواهد بود.
تربیت نسل مسئول و آیندهساز؛ هدف نهایی
قائممقام معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزشوپرورش در سازمان دانشآموزی با اشاره به نقش نسل نوجوان در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی گفت: آینده کشور به دست شماست و اگر قرار است جامعهای پرعدالت، مسئول و پیشرو شکل بگیرد، نقطه آغاز آن از همین دورههاست. مجلس دانشآموزی باید آنقدر بزرگ شود که بتواند سهمی واقعی در مسیر تمدنی کشور داشته باشد. نماز اول وقت، اخلاص، پرهیز از گناه، محبت متقابل و تقویت مودت در کار تشکیلاتی بسیار با اهمیت است و این موارد «ملزومات پیشرفت حقیقی» است.
ارسال دیدگاه