رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی تأکید کرد
پایش و ارزیابی مستمر از برنامه اجرایی سند تحول بنیادین
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر پایش و ارزیابی مستمر از برنامه اجرایی سند تحول، گفت: شاخصهای کمی و کیفی باید به شکل مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته تا بتوانیم نسبت به پیشرفت پروژه اطلاعات کاملی داشته باشیم.
احمد محمودزاده با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند راهبردی است، گفت: باید برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه عملیاتی و اجرایی داشته باشیم و بدون داشتن برنامه مدون نمی توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم .
وی با تاکید بر اینکه باید اهداف کلان در سند به گام های قابل اجرا تبدیل شود، اظهار کرد: باید برای ما مشخص گردد اجرای پروژه های سند تحول تا چه اندازه ما را به جلو برده است و این پروژه ها در چه مدت زمانی توانسته اند اهداف مورد نظر را محقق کنند.
محمودزاده ادامه داد: یک نقشه راه عملیاتی مشخص می کند که برای رسیدن به اهداف در هر پایه تحصیلی ، در هر درس و توسط هر معلم دقیقا چه اقدام مشخصی باید انجام شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی در درون استان، منطقه و مدرسه، تصریح کرد: نتایج پروژه های سند تحول باید در درون مدرسه قابل لمس باشد و لذا در این راستا باید محیط آموزشی و پرورشی را برای ورود به برش های مدرسه ای آماده سازی کنیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر پایش و ارزیابی مستمر از برنامه اجرایی سند تحول، گفت: شاخص های کمی و کیفی باید به شکل مستمر مورد ارزیابی قرار گرفته تا بتوانیم نسبت به پیشرفت پروژه اطلاعات کاملی داشته باشیم و در صورت نیاز نسبت به رفع موانع اقدام لازم را انجام دهیم .
محمودزاده خاطرنشان کرد: همگی ما باید تلاش کنیم تا با رسیدن به یک زبان و گفتمان مشترک از برنامه های سند تحول، به گام های اجرایی برسیم.
ارسال دیدگاه