معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان دختر تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس:

اگر به دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی میدان بدهیم، می‌توانند بسیاری از مشکلات همسالان خود را حل کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان دختر تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس در شیراز گفت: اگر به دانش‌آموزان اعتماد کنیم و به افکار، همت و تلاش آنان میدان دهیم، می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های همکلاسان خود نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۶۳۳۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر به دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی میدان بدهیم، می‌توانند بسیاری از مشکلات همسالان خود را حل کنند

به گزارش پانا، صادق حسین‌زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در دیدار با نمایندگان دختر منتخب تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس شامل سازمان دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هیأت‌های دانش‌آموزی، بر اهمیت اعتماد و مسئولیت‌سپاری به دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی اظهار داشت: «بزرگ‌ترین امکان برای پرورش استعدادهای نوجوانان، فراهم کردن میدان فعالیت برای آن‌هاست؛ تجربه نشان داده است دانش‌آموزانی که در تشکل‌ها حضور فعال دارند، رشد اجتماعی بیشتری نسبت به سایرین دارند.»

دکتر حسین‌زاده ملکی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: «خداوند متعال به هر انسان متناسب با استعدادها و توانایی‌هایش انتظار رشد و تعالی داده است. اگر به افکار و تلاش‌های دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها اعتماد کنیم، می‌توانند بسیاری از مشکلات همسالان خود را حل کنند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «در جشنواره نقشینه تلاش داریم نقش‌آفرینی مربیان و معلمان را در زمینه سپردن مسئولیت به دانش‌آموزان ارزیابی کنیم. آینده حوزه پرورشی به سمتی می‌رود که فعالیت‌های دانش‌آموزان بر اساس استعدادهایشان ثبت شود و از طریق سامانه‌های نوین، زمینه برای گسترش این فعالیت‌ها فراهم گردد.»

وی ادامه داد: «پیگیری مطالبات و مسائل همکلاسان از سوی اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی، نوعی امر به معروف است و ارزش معنوی والایی دارد.»

دکتر حسین‌زاده ملکی تأکید کرد: «دانش‌آموزان از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند و باید بیش از پیش به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان اعتماد کرد و از حضورشان در تصمیم‌سازی‌های تربیتی بهره گرفت.»

در پایان این دیدار، تعدادی از دانش‌آموزان به نمایندگی از تشکل‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند؛ از جمله ثبت سوابق تشکیلاتی در رزومه دانش‌آموزان، افزایش مشارکت آنان در تصمیم‌سازی‌ها، تقویت خلاقیت، استفاده از ایده‌های دانش‌آموزی در تدوین محتواهای درسی، توسعه بستر فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌ها و تخصیص بودجه مناسب برای آن‌ها.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار