رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:
بسیج فرهنگیان و فرهنگیان بسیجی از ظرفیتهای بزرگ کشور هستند
تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به نقش و اهمیت بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار بزرگی در جامعۀ فرهنگیان بسیجی وجود دارد که میتواند در مواقع مختلف راهگشای مجموعۀ آموزش و پرورش و کشور باشد.
حمیدرضا شیخالاسلام در نشست با فرماندهان پایگاههای بسیج حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه تفکر بسیج حاصل انقلاب اسلامی است، گفت: برکات این شجرۀ انقلاب به حدی زیاد بود که بسیاری از توفیقات کشورهای اسلامی به خصوص در مواجه با دشمن خارجی را میتوان حاصل مفهوم بسیج دانست.
وی افزود: اگر نگاه سیستمی به موضوعات نهادینه شود و اصل همافزایی مورد تأکید قرار بگیرد، کشور شاهد دستاوردها و موفقیتهای بزرگی خواهد بود که نمونۀ آخر آن در جنگ ۱۲ روزه دیده شد. جایی که مردم دوشادوش نیروهای مسلح وارد میدان شدند و در نهایت دشمن را به عقب راندند و مقاومتی بزرگ از خود نشان دادند.
شیخالاسلام با اشاره به ضرورت پاسداشت شهدای این جنگ، تصریح کرد: فرهنگیان بسیجی در تمام سالهای بعد از انقلاب، از جنگ تحمیلی گرفته تا سختترین روزها و حتی در موضوع مدافعان حرم، همیشه در صف اول حضور داشتند که این مهم نشاندهندۀ یک ظرفیت بزرگ در کشور به خصوص مجموعۀ آموزش و پرورش است.
در ابتدای این نشست، حامد صبوری معاون نظارت بر مراکز نیز با اشاره به پیشینۀ سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ایجاد ساختار متناظر استانی و گسترش آن به سطح مناطق آموزش و پرورش را یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت کشور در یک سال اخیر دانست و گفت: با نگاه ویژه شخص وزیر و تلاش بیوقفۀ ریاست سازمان، اداره تعلیم و تربیت کودک مستقیماً ذیل مدیرکل ایجاد شده است.
وی نیروی انسانی، محتوا و فضا را سه شاخص اصلی برای کیفیتبخشی به آموزش برشمرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سازمان در چند ماه اخیر، تعیینتکلیف انباشت مجوزها و ساماندهی این حوزه بود که خوشبختانه این مهم به طور کامل انجام شد.
صبوری با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در عرصۀ تعلیم و تربیت کودک، مربی را مهمترین عنصر دانست و گفت: از آنجایی که مربی بزرگترین و مهمترین الگوی نوآموز است و نوآموزان در بازۀ سنی حساسی به لحاظ الگوگیری از شخصیت، رفتار، گفتار و کنشهای مربی قرار دارند، فرآیند گزینش مربیان به طور جدی آغاز شده است تا اصلیترین رکن تعلیم و تربیت با دقت بنا نهاده شود.
وی محتوا را یکی دیگر از عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت کودکان قلمداد و تصریح کرد: سازمان به دلیل اهمیت این حوزه، فرآیند داوری بستهها و محتوای آموزشی را به صورت کاملاً تخصصی در یک محیط حرفهای در دستورکار قرار داد و در نهایت بستههای تربیت_یادگیری تأییدشده را بعد از یک مسیر دقیق علمی، به صورت رسمی اعلام کرد.
صبوری در پایان به برخی از اقدامات انجامشده در مجموعۀ بسیج سازمان اشاره کرد و از استمرار فعالیتهای تخصصی در این حوزه خبر داد.
سجاد صدیقی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و حمید رفیعی فرمانده مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست حضور داشتند.
ارسال دیدگاه