رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد؛
نهضت توسعه عدالت آموزشی، حرکتی برخاسته از اراده جمعی ملت و دولت
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با قدردانی از تلاشهای مدیران مدارس و خیرین مدرسهساز، بر لزوم تسریع در تکمیل پروژههای نیمهتمام، بهبود فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین توسعه عدالت آموزشی در مناطق مختلف تأکید کرد.
حمیدرضا خانمحمدی در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی، ضمن بررسی روند پیگیری نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در این استان، هدف از این سفر را «ارزیابی وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی استان به خصوص پروژههای نهضت مدرسهسازی دولت وفاق ملی» عنوان کرد و اظهار کرد: بهبود فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین توسعه عدالت آموزشی در مناطق مختلف در نهضت تحولی دولت در دستور کار نوسازی مدارس قرار دارد که خوشبختانه با حمایتهای مستقیم رییس جمهور و مدیریت و راهبری ارزشمند وزیر آموزش و پرورش اتفاقات خوبی رقم خورد و خبرهای بهتری در راه است.
در حاشیه این سفر، عملیات ساخت مدرسه ماندگار معرفت خامنه با زیربنایی به متراژ ۱۵۰۰ مترمربع آغاز شد. این اقدام، یکی از دستاوردهای ارزشمند سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان شبستر بود و نویدبخش توسعه متوازن و عدالتمحور فضاهای آموزشی در منطقه شد.
همچنین در این سفر، سالن چندمنظوره ورزشی، اجتماعی و علمی «عباس کبود» با زیربنایی به متراژ ۳۰۰ مترمربع به بهرهبرداری رسید. افتتاح این مجموعه ارزشمند، موجب خرسندی نوجوانان، جوانان و خانوادههای منطقه بندر شرفخانه شهرستان شبستر شد و گامی مؤثر در جهت ارتقای نشاط، سلامت و رشد علمی و فرهنگی این منطقه محسوب میشود.
حمیدرضا خانمحمدی در حاشیه این بازدید، با اشاره به اهداف نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور اظهار کرد: هدف ما آن است که هیچ دانشآموزی در هیچ نقطهای از کشور، از نعمت تحصیل در فضای آموزشی استاندارد و ایمن محروم نماند. عدالت آموزشی فقط در توزیع معلم و محتوا خلاصه نمیشود، بلکه ایجاد فضاهای آموزشی ایمن، زیبا و باکیفیت برای همه دانشآموزان، بخش مهمی از تحقق این عدالت است.
وی افزود: حرکت ملی نهضت توسعه عدالت آموزشی، حرکتی برخاسته از اراده جمعی ملت و دولت است. شهرستانهایی همچون شبستر با مردمانی فرهنگدوست، خیراندیش و متعهد، نمونهای از مشارکت صادقانه مردم در مسیر توسعه آموزش و پرورش کشور هستند.
خانمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردمان شریف، فرهنگدوست و مهماننواز شبستر همواره در عرصههای فرهنگی و آموزشی پیشقدم بودهاند. این دیار، مهد نیکاندیشی و خیرخواهی است و فرزندان آن در سراسر کشور به علمدوستی، همدلی و همکاری با نهاد آموزش و پرورش شناخته میشوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با قدردانی از تلاشهای مدیران مدارس و خیرین مدرسهساز، بر لزوم تسریع در تکمیل پروژههای نیمهتمام، تأکید کرد.
گفتنی است رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از مدارس اندیشه در روستای هرزنق، مدرسه استثنایی بعثت و سمنانیان صوفیان، پروژه نیمهساخته استثنایی صوفیان، و مدرسه وحدت در روستای نظرلو بازدید و در جریان بازدیدها، ضمن گفتوگو با مسئولان و مدیران مدارس، از روند اجرای پروژهها و نیازهای آموزشی منطقه آگاه شدو دستور لازم را ارائه کرد.
در جریان این سفر، از مدارس هرزنق صوفیان، مدرسه استثنایی صوفیان، مدرسه ابراهیمزاده، مدرسه وحدت نظرلو، مدرسه حاجیلو تسوج، مدرسه دکتر طاهری تسوج، پانسیون ولیعصر، اردوگاه شیخ ولی، سالن چندمنظوره بندر شرفخانه و مدرسه معرفت خامنه بازدید بهعمل آمد.
این بازدیدها با هدف بررسی وضعیت موجود، رفع موانع اجرایی و برنامهریزی برای تکمیل فضاهای آموزشی منطقه انجام شد و بیتردید نتایج این سفر، زمینهساز پیشرفت پروژههای عمرانی مدارس در حال ساخت شهرستان شبستر خواهد بود.
ارسال دیدگاه