معاون قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد؛

لزوم شتاب در راه‌اندازی مدارس رسمی حفظ قرآن و توسعه مراکز دارالقرآن در کشور

تهران (پانا) - معاون قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر شتاب‌بخشی به راه‌اندازی مدارس رسمی حفظ قرآن، از استان‌ها خواست مدارس دارای شاخص‌های لازم را شناسایی و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۶۲۴۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم شتاب در راه‌اندازی مدارس رسمی حفظ قرآن و توسعه مراکز دارالقرآن در کشور

جاسم حسینی‌زاده در روز نخست گردهمایی معاونین پرورشی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، درباره  مدارس رسمی حفظ قرآن کریم بیان کرد: اولین بحث، پروژه‌های برنامه‌های محوری و مطالبه برنامه در حوزه مدارس رسمی حفظ قرآن کریم است. مجموعه آقای دکتر میکائیل باقری با حمایت و هدایت ایشان، از زمان شروع جلسات کارشناسی تا زمان ابلاغ، روزانه وقت گذاشته‌اند. دستورالعمل مرتبط باید دریافت و مطالعه شود و همانطور که به روسای ادارات قرآن، عترت و نماز تاکید می‌کنیم، باید نسبت به زیرمجموعه خود مسلط باشید.

معاون قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از لزوم پیگیری مسئولان استان‌ها درباره پیگیری مجوز مدارس قرآن خبر داد و گفت: مدارس دارای شاخص‌های لازم باید شناسایی و برای گرفتن مجوز اقدام کنند. همزمان با این کار، اطلاع‌رسانی و تبلیغات به دانش‌آموزان، اولیا و مدیران مدارس انجام شود تا راه‌اندازی مدارس رسمی حفظ به سرعت آغاز شود. حمایت و نظارت همه‌جانبه استان‌ها در این زمینه ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری هیات دانش‌آموزی برای امکان حضور در تمام ایام سال اظهار کرد: تشکر می‌کنم از استان یزد برای پذیرش دبیرخانه هیأت‌های دانش‌آموزی و خراسان رضوی که پیش‌تر مسئول دبیرخانه بود. نام هیئت از «هیأت مذهبی دانش‌آموزی» به «هیأت دانش‌آموزی» تغییر کرده تا تمرکز صرف بر مراسمات مذهبی نباشد.

حسینی‌زاده در ادامه هدف هیأت‌های دانش‌آموزی را نقش‌سپاری به دانش‌آموزان شمرد و بیان کرد: هدف، نقش‌سپاری هر دانش‌آموز و مسئولیت‌پذیری در برنامه‌های مدرسه است. رئیس هیأت و اعضای زیرمجموعه باید حداقل یک بار در ابتدای سال آموزش و توجیه شوند و شرح وظایف و پاسخ به سوالات مشخص شود.

فعالیت ۸۶۰ مرکز دارالقرآن در کشور 

معاون قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۸۶۰ مرکز دارالقرآن در کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۶۰ مرکز دارالقرآن در کشور داریم که ۷۶۰ مرکز فعال هستند. باید مراکز به همه مدارس معرفی شوند و مدیران مراکز در جلسات مدیران استان حضور داشته باشند. استقلال فضاهای فیزیکی دارالقرآن، استفاده از کمک خیرین و تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی ضروری است. تأمین نیروی متخصص مطابق دستورالعمل باید انجام شود تا ظرفیت مراکز به درستی مدیریت شود.

 نهضت ملی حفظ جز سی قرآن

وی در ادامه درباره فعالیت نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن توضیح داد و بیان کرد: در  نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن، ۳۶۵ هزار کاربر توزیع شده‌اند. رابطین مدرسه‌ای و استانی باید معرفی شوند و شبکه‌سازی بین آن‌ها و مدیران مراکز دارالقرآن برقرار شود. مدیران و آموزگاران مدارس باید توجیه شوند که برنامه حفظ قرآن طبق دستورالعمل و سامانه ارزیابی حافظان اجرا شود. دانش‌آموزانی که جزء سی را حفظ کرده‌اند، باید گواهی معتبر دریافت و گزارش‌ها ارسال شود.

حسینی‌زاده برنامه معرفی مدیر، مدرسه و آموزگار برتر را تشریح کرد و گفت: معرفی مدیر برتر، مدرسه برتر و آموزگار برتر سالانه انجام می‌شود و سهمی که برای این امر تخصیص می‌یابد، کمک قابل توجهی است. حمایت، هدایت و نظارت مستمر استان‌ها برای اجرای صحیح برنامه‌ها الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار