رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

هیچ دانش‌آموزی نباید به‌ دلیل کمبود فضای استاندارد آموزشی از تحصیل محروم شود

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد پروژه‌های عمرانی آموزشی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تحقق اهداف نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، گفت رئیس‌جمهور تاکید دارد مدیران استانی از جمله استانداران و فرمانداران، نهضت مدرسه‌سازی را با محوریت مشارکت مردمی دنبال کنند.

کد مطلب: ۱۶۲۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی نباید به‌ دلیل کمبود فضای استاندارد آموزشی از تحصیل محروم شود

حمیدرضا خان‌محمدی روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، با بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا، در نشستی با مسئولان استانی و محلی به بررسی وضعیت پروژه‌های در حال اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی پرداخت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست با تأکید بر لزوم تحقق نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی گفت: پیشبرد این نهضت تنها با حضور و مشارکت فعال مردم، خیرین مدرسه‌ساز و دستگاه‌های محلی امکان‌پذیر است و هر میزان همراهی مردم بیشتر شود، مسیر توسعه متوازن آموزشی نیز هموارتر خواهد شد.

خان‌محمدی با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در سطح استان، افزود: رویکرد دولت چهاردهم، مردم محور نمودن مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی است. باید همه نهادها و آحاد جامعه در این مسیر مشارکت کنند تا هیچ دانش‌آموزی به‌دلیل کمبودفضای استاندارد آموزشی از تحصیل بازنماند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های رئیس‌جمهور در سفرهای استانی، بیان  کرد: رئیس‌جمهور تأکید دارد مدیران استانی از جمله استانداران و فرمانداران، نهضت مدرسه‌سازی را با محوریت مشارکت مردمی دنبال کنند و مردم را در فرآیند ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از مدارس سهیم بدانند.

وی  از تلاش سازمان نوسازی مدارس برای جذب حمایت مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و بنیادها خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا در دست احداث است و اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز طرح‌های جدید با محوریت مردم و خیرین است.

خان‌محمدی با اشاره به تجربه موفق برخی استان‌ها در جلب مشارکت صنایع، بانک‌ها و شهرداری‌ها اظهار کرد: این نهادها باید مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه آموزش و پرورش ایفا کنند. هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود، گامی مؤثر در مسیر توسعه و کاهش نابرابری آموزشی در کشور است.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند رصد پروژه‌های عمرانی آموزشی خبر داد و گفت: پیشرفت فضاهای آموزشی کشور به‌صورت لحظه‌ای در رصدخانه ریاست‌جمهوری بررسی می‌شود تا ضمن افزایش شفافیت، کیفیت و سرعت پروژه‌ها نیز ارتقا یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان تأکید کرد: باید موجی از مشارکت عمومی در مدرسه‌سازی شکل بگیرد؛ همان‌گونه که در گذشته خیرین با کمترین امکانات مدارس را بنا می‌کردند، امروز نیز می‌توان با همت مردم و نهادها، این حرکت را به نهضتی ملی و ماندگار تبدیل کرد.

خان‌محمدی در این سفر از چند پروژه آموزشی در حال احداث، مدارس نوساز و فضاهای آموزشی فرسوده شهرستان لردگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرا و مشکلات موجود قرار گرفت.

ساماندهی بیش از ۷۴۰۰ فضا در نهضت تحولی دولت چهاردهم هدف گذاری شده است که بیش از ۲۴۰۰ فضا به آینده سازان کشورمان تقدیم شد. همچنین در طرح شهید عجمیان بیش از صدهزارکلاس درس در دستور شاداب سازی و بهسازی قرار گرفت که حدود هشتاد هزار کلاس درس آماده شد و مابقی تا پایان سال آماده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار