مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ارتقای کیفیت یادگیری با حمایت، نظارت و ارزیابی مستمر رویکرد مدرسه محوری

تهران (پانا) - وبینار تخصصی مدیران آموزش دوره اول متوسطه سراسر کشور با حضور برخط مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد تا سیاست‌های اجرایی، برنامه‌های تحولی و تجربیات استانی در حوزه ارتقای کیفیت یادگیری و عدالت آموزشی مرور و تبادل شود.

کد مطلب: ۱۶۲۳۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت یادگیری با حمایت، نظارت و ارزیابی مستمر رویکرد مدرسه محوری

وبینار تخصصی مدیران آموزش دوره اول متوسطه سراسر کشور باحضور برخط سیدعلی حسینی، باهدف تبیین سیاست‌های اجرایی، مرور برنامه‌های تحولی و تبادل تجربیات استانی در حوزه ارتقای کیفیت یادگیری و عدالت آموزشی برگزار شد.

حسینی در این نشست  ضمن قدردانی از تلاش‌ مدیران استانی، بر تداوم سیاست‌های مؤثر گذشته و تقویت رویکرد مدرسه‌محوری تأکید کرده و گفت: مدرسه‌محوری به معنای واگذاری مسئولیت‌ها بدون پشتیبانی نیست؛ بلکه باید با حمایت، نظارت و ارزیابی مستمر همراه باشد تا کیفیت یادگیری در مدرسه ارتقا یابد.

وی در ادامه به محورهای اجرایی دفتر آموزش دوره اول متوسطه پرداخت و افزود: طراحی چک‌لیست‌ها و تقویم استاندارد برای نظارت و ارزیابی مدارس، اجرای عمیق و غیرشکلی طرح‌های ملی «سفر یادگیری» و «شمیم»، بازنگری و به‌روزرسانی جشنواره نوجوان خوارزمی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان، آمادگی برای حضور مؤثر در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۷، توسعه مهارت‌آموزی از طریق طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش‌سراهای دانش آموزی در اجرای طرح‌های استیم (STEM) از جمله محورهای اصلی و مهم این دفتر است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه در این نشست بر ضرورت مشارکت فعال مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های ملی و استانی و ارتباط مؤثر ادارات با مدارس، به‌ویژه مدارس شبانه‌روزی تأکید کرد.

وی برنامه‌هایی مانند جشنواره نوجوان خوارزمی، طرح ایران دیجیتال (شهید فخری‌زاده)، پویش جهاد علمی، طرح گلستان زندگی، کاغذهای ماندگار و طرح مدام را از برنامه‌های شاخص دفتر آموزش دوره اول متوسطه برشمرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف پرورش خلاقیت، ارتقای مهارت و هویت‌یابی دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌شوند و از این‌رو، اهتمام و توجه ویژه به این دسته از فعالیت‌ها می‌تواند زمینه و بستر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم آورد.

حسینی در پایان با اشاره به نقش محوری استان‌ها در پیشبرد سیاست‌های آموزشی افزود: پیشرفت برنامه‌های دفتر در گرو همکاری، تعامل و هم‌افزایی ادارات آموزش دوره اول متوسطه در سراسر کشور می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار