معاون‌ آموزش متوسطه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها اعلام کرد؛

۳۱ هنرستان جوار صنعت از ابتدای مهرماه به چرخه فعالیت آموزشی اضافه شده‌اند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت و مدیران کل آموزش‌وپرورش کشور اعلام کرد که امسال نسبت به سال گذشته سی‌ویک هنرستان وابسته جدید ایجاد شده و طرح ملی «همنوا» با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته ظرفیت آموزش صد هزار هنرجو را به‌صورت رایگان فراهم کند.

کد مطلب: ۱۶۲۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۱ هنرستان جوار صنعت از ابتدای مهرماه به چرخه فعالیت آموزشی اضافه شده‌اند

سیدمصطفی آذرکیش، در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت و مدیران کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، بر اهمیت استمرار برنامه‌های تحولی در سطح مدارس و توانمندسازی معلمان تأکید کرد و با بیان اینکه معلم توانمند و آگاه رکن اصلی ارتقای کیفیت آموزش است، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در سال تحصیلی جدید، استقرار کامل سفر یادگیری، طرح شمیم و الگوی مدرسه تراز در تمامی استان‌هاست.

وی افزود: برای تحقق این هدف، بسته‌ای شامل بیست محور برنامه‌ای تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است تا معاونان آموزش متوسطه و رؤسای مناطق بتوانند بر مبنای آن، فعالیت‌ها را به‌صورت منسجم و هدفمند پیش ببرند.

آذرکیش ضمن اشاره به تجربه موفق استان‌هایی نظیر کرمانشاه، قزوین و تهران در اجرای طرح‌های آموزشی و توانمندسازی، گفت: در بسیاری از استان‌ها با ابلاغ رسمی به رؤسای مناطق و معاونین آموزشی، این مدیران به‌عنوان مدرس و ناظر آموزشی در کلاس‌ها حضور یافته‌اند که اقدامی ارزشمند در عمق‌بخشی به فرآیند آموزش است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در اجرای طرح‌های ملی مانند سفر یادگیری باید درک و فهم مشترکی بین همه معلمان ایجاد شود، تصریح کرد: دبیرخانه توسعه صنعت حرفه‌ای در استان آذربایجان شرقی نیز با تکیه بر فناوری‌های نوین و استفاده از هوش مصنوعی، این برنامه را با رویکردی نو پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: با دستور وزیر آموزش‌وپرورش، اعتبارات اجرای برنامه‌های تحولی از جمله «توانا»، «سفر یادگیری» و «الگوی مدرسه تراز» ابلاغ شده و حمایت وزارتخانه از اجرای کامل این طرح‌ها به‌صورت جدی ادامه دارد.

آذرکیش تأکید کرد: مهر متفاوت زمانی محقق می‌شود که همه ما در میدان عمل، شاهد تحول واقعی در روش‌های یاددهی و یادگیری باشیم و معلمان ما به سطحی از توانمندی برسند که بتوانند به‌صورت فعال، خلاق و گروهی در کلاس درس عمل کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گزارشی از وضعیت آموزش معلمان ارائه داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از بیست‌وهفت هزار معلم در دوره‌های آموزش متوسطه در سامانه ثبت شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل داده‌ها، این آمار افزایش یابد.

وی افزود: براساس اطلاعات موجود، بیش از نود درصد راهبران آموزشی و هشتاد درصد مدیران مدارس متوسطه آموزش‌های مرحله اول و دوم الگوی مدرسه تراز را گذرانده‌اند.

آذرکیش همچنین به گسترش برنامه‌های مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته سی‌ویک هنرستان وابسته جدید ایجاد شده و طرح ملی «همنوا» با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته ظرفیت آموزش صد هزار هنرجو را به‌صورت رایگان فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از همراهی استان‌های خوزستان و یزد در تحقق اهداف ثبت‌نام دانش‌آموزان و افزایش پوشش تحصیلی، اظهار کرد: شاخص‌های متوسطه اول از جمله نرخ گذر، پوشش تحصیلی و کاهش تکرار پایه نسبت به سال گذشته بهبود قابل‌توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق تحول در آموزش‌وپرورش زمانی ممکن است که یادگیری مشارکتی در بین معلمان و مدیران نهادینه شود؛ اجرای دقیق برنامه‌های سفر یادگیری، الگوی مدرسه تراز و توسعه آموزش‌های مرتبط با هوش مصنوعی از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار