سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛
رسیدگی و پاسخگویی به ۱۷۴۴ شکایت واصله در سامانه بازرسی کل کشور در نیمه نخست امسال
تهران (پانا) - سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از رسیدگی و پاسخگویی به ۱۷۴۴ شکایت واصله در سامانه بازرسی کل کشور در سطح ستاد و استانها در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

رضا روستایی گفت: در نظام حقوقی ایران، به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی، سازمانی تحت عنوان سازمان بازرسی کل کشور مورد پیش بینی قرار گرفته است که به نظارت بر حسن اجرای قوانین در دستگاه های اداری می پردازد، لذا در همین راستا و در اجرای ماده (۲۵) قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، این اداره کل به شکایاتی که در سامانه بازرسی کل کشور ثبت و به این حوزه ارجاع می گردد با همکاری حوزه های ذیربط ستادی و استانی بررسی های لازم و کارشناسی را مطابق قوانین و مقررات بعمل می آورد و پاسخ لازم را به شاکی ارائه می دهد .
روستایی در ادامه توضیح داد: ارتقاء سطح پاسخگویی، افزایش رضایتمندی، توسعه نظارت مستمر و دقیق، تجزیه و تحلیل و بازنگری قوانین و مقررات اجرایی، تقویت قانون گرایی و اصل تکریم و حفظ شان مقام معلم و فرهنگیان و توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات را از مهمترین اهداف رسیدگی به شکایات و پاسخگویی در این حوزه است.
وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ ، تعداد ۱۲۶۲ شکایت در سطح استان ها و تعداد ۵۱۲ شکایت در سطح ستاد ، واصله از سامانه بازرسی کل کشور توسط این حوزه بررسی و پاسخ داده شده است که بیشترین فراوانی شکایت به ترتیب در بخش های امور اداری، آموزشی، ثبت نام، آزمون استخدامی، اشتغال، عملکردی و سایر بوده است.
لازم به ذکر است کلیه شکایات واصله در سامانه بازرسی کل کشور در بازه زمانی مذکور بررسی و به اتمام رسیده است .
ارسال دیدگاه