دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
حرفهایسازی معلمان، راهبرد اصلی کیفیتبخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده است
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه حرفهایسازی معلمان، راهبرد اصلی کیفیتبخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده است گفت هدف اصلی ما این است تک تک دانشآموزان مهر متفاوتی را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار پانا؛ محمود امانی طهرانی در نشست «طرح تابان» خراسان رضوی اظهار کرد: رئیسجمهور در مهر گذشته با اشاره به مدارس کانکسی، سنگی و خشتی این مدارس را در شأن ایران ندانسته و تاکید کردند باید این مدارس جمعآوری شود.
وی ادامه داد: در کمتر از چهار ماه اطلس دقیقی از همه مدارس کشور تهیه شد و استانداران مکلف به حل این مسائل شدند. در همین راستا ۷۴۰۰ پروژه تعریف شد که سهم زیادی از آن به عهده مردم است.
امانی اظهار کرد: در همان چند ماه گذشته با مشارکت و همراهی مردم، کمک خیرین از ۱۰ همت به ۱۸ همت افزایش یافت و امسال خیرین ۲۵ همت برای ساخت مدرسه تعهد کردهاند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به تحول در کلاس درس طبق خواسته رییسجمهور اشاره کرد و افزود: کار گروهی، ارائه در کلاس، تغییر چیدمان صندلیها و ارائه پروژه به دانشآموزان از جمله تغییراتی است که از مهر امسال در حوزه کیفیت بخشی آموزشی اتفاق خواهد افتاد.
وی درخصوص تاثیر این تغییرات در کیفیت بخشی آموزشی گفت: تحقیقات نشان داده که حتی یک تغییر مانند چیدمان صندلیها در کلاس منجر به مشارکت بیشتر دانشآموزان در مباحث درسی و تربیتی خواهد شد.
امانی عنوان کرد: بررسیها نشان میدهد سهم زیادی از توان معلم صرف ساکت و منظم کردن کلاس میشود؛ بسیاری از کشورها از اینکه معلمان انرژی خود را صرف ساکت کردن کلاس کنند؛ عبور کردهاند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: حرفهایسازی و ارتقا توانمندی معلمان از رویکردهای اصلی کیفیت بخشی آموزشی در سال تحصیلی آینده است در این راستا باید معلمان دلسوز و مهربان را در جهت حرفهای شدن، تشویق کنیم.
امانی بر استفاده از الگوهای تدریس تاکید کرد و گفت: ۲۵ الگوی متفاوت و موثر داریم که یک معلم حرفهای به صورت ترکیبی میتواند از آنها استفاده کند؛ انتخاب الگوی تدریس مناسب توسط معلم در کلاس معجزه میکند.
ارسال دیدگاه