معاون سازمان دانشآموزی در آیین آغاز دوره تربیت مربی پیرامید:
پیرامید برای تربیت مدرسان بومی و تقویت مهارتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری دانشآموزان در محیط مدرسه طراحی شده است
تهران (پانا) - مرحله نهایی دوره آموزشی تربیت مربی «پیرامید» با حضور ۹۰ مربی منتخب از سراسر کشور آغاز شد؛ طرحی که به گفته معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی، با هدف تربیت مدرسان بومی و تقویت مهارتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری دانشآموزان در محیط مدرسه طراحی شده است.

رحمتالله رضایی، معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران در آیین شروع این دوره گفت: «این آموزشها در مجموع ۱۶ ساعت برنامه نظری و عملی را شامل میشود و پس از آن، مربیان موظفاند همزمان با پروژه مهر و بازگشایی مدارس، فعالیتهای میدانی خود را در مدارس اجرا کنند.»
وی افزود: «مرحله ویژه برادران نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور برگزار خواهد شد. پس از پایان این دوره، مربیان کارت نهایی دریافت کرده و بهعنوان مدرسان پیرامید در استانهای خود به آموزش نسل جدید مربیان خواهند پرداخت.»
به گفته رضایی، نخستین گامهای این طرح از دیماه ۱۴۰۳ و با حضور «پدر پیرامید ایران»، دکتر فرزین، برداشته شد. در آن دوره، حدود ۲۰۰ مربی از سراسر کشور در آموزشهای مقدماتی شرکت کردند و پروژههای عملی خود را در مدارس به اجرا گذاشتند. ارزیابی نهایی اساتید در پایان دوره، زمینه ورود ۹۰ نفر از آنان را به مرحله نهایی فراهم کرد.
رضایی با تأکید بر اینکه «پیرامید» بستری برای ارتقای مهارتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری دانشآموزان است، تصریح کرد: «هدف اصلی ما این است که دانشآموزان با ایفای نقشهای مختلف در ساختار پیشتازان، نظم، نشاط و مشارکت بیشتری را تجربه کنند و این دستاورد به فضای مدارس منتقل شود.»
این طرح با پیشبینی نقشهایی همچون یاور مربی، خبرنگار پیشتاز، مسئول تیم، معاون تیم، مسئول پشتیبانی، امداد و ورزش، تلاش دارد بستری برای تربیت اجتماعی و کنشگری مسئولانه دانشآموزان فراهم کند؛ گامی تازه برای پیوند آموزشهای مهارتی با زندگی واقعی در مدرسه.
ارسال دیدگاه