رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد:
ضرورت تحقق سهم سه درصدی آموزشوپرورش از درآمد شهرداریها
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه پیگیری برای تحقق سهم سه درصدی آموزشوپرورش از درآمد شهرداریها در استانها باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: طبق قانون این حق باید از سوی شهرداریها پرداخت شود. بنابر پیگیریهایی که داشته ایم شهرداریهای شهر تهران و مناطق اطراف بر اساس همین بند قانونی در حال ساخت مدرسه هستند.

حمیدرضا خانمحمدی معاون وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه- دهم شهریور در ادامه سفر به استان مازندران وارد شهرستانهای نور و محمودآباد شد و در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مولدسازی علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرحها، این امکان وجود دارد که با روشهای قانونی فضاهای تجاری نیز ایجاد شود تا منجر به شکلگیری درآمد پایدار برای حوزه آموزش و پرورش هر منطقه شود.
وی افزود: آموزش و پرورش یک منطقه با مولدسازی جهش خواهد داشت. حتی از محل تهاتر نیز میتوان بخش زیادی از نیازهای اعتباری را تامین کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیری برای تحقق سهم سه درصدی آموزشوپرورش از درآمد شهرداریها در استانها باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: طبق قانون این حق باید از سوی شهرداریها پرداخت شود. بنابر پیگیریهایی که داشته ایم شهرداریهای شهر تهران و مناطق اطراف بر اساس همین بند قانونی در حال ساخت مدرسه هستند.
خانمحمدی گفت: مازندران با توجه به روند ساختوسازها و توسعه شهری میتواند در این زمینه شرایط مطلوبی داشته باشد. بنابراین به همه مدیران مرتبط در این استان توصیه میکنم که دریافت این حق قانونی را برای سرعت دادن به طرحهای مدرسهسازی استان جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور بالاترین جایگاه از نظر اثرگذاری در اقدامات و خدمات را دارد، گفت: در طرح نهضت عدالت آموزشی نگاه دولت مبتنی بر مشارکت مردم است. بنابراین سیاست باید مراقبت کنیم تا مسایل و مشکلات مرتبط با فضا و تجهیزات آموزشی بدون ایجاد بار برای دولت و وزارت آموزش و پرورش کاهش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت مهم نهضت عدالت آموزشی برای تکمیل طرحهای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد گفت: به جز مدارسی که توجیه جمعیتی ندارند یا پیشرفتشان کم است، هر مدرسه نیمهتمامی که وجود دارد در طرح نهضت عدالت آموزشی قرار میگیرد. بنابراین تاکید میشود که در تعریف طرحهای جدید حتما شرایط جمعیتی منطقه در نظر گرفته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه باید در نظر داشته باشیم که منابع اعتباری دولتی در مقایسه با نیاز موجود محدود است. به همین دلیل قول تامین اعتبار برای تکمیل همه پروژهها را نمیدهیم. اما هر جا که خیرین وارد شوند و به تعهدشان عمل کنند ما هم با تمام توان کنارشان میایستیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تاکید رئیسجمهور بر کیفیتبخشی آموزش تصریح کرد: انتظار میرود که در همه استانها معیارهای مورد نظر رئیسجمهور در کیفیتبخشی اعم از آموزش معلمان، چیدمان کلاس و آموزش گروهی مورد توجه قرار بگیرد و از سوی مدیران با جدیت پیگیری شود.
ارسال دیدگاه