وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور:
برنامه درسی نیازمند تحول است و باید به نظام تربیتی و مهارتی تبدیل شود/ ضرورت احصای نظام مسائل خیرین مدرسهساز و تدوین نقشه راه
شاهحسینی: حاضریم در افزایش کیفیت آموزشی نیز مشارکت داشته باشیم
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور، گفت: جامعه خیرین فقط مدرسه نمیسازد بلکه فرهنگ یک جامعه را میسازد.

علیرضا کاظمی امروز سهشنبه چهارم شهریورماه در جلسه هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسهساز کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، اظهار کرد: این جامعه عضو مهمی از آموزش و پرورش است و بر این موضوع تأکید دارم و هر آنچه میگویم برخواسته از باور قلبیام است.
وی ادامه داد: به همان اندازه که به دیگر مجموعههای این وزارتخانه باور دارم به این مجموعه نیز ایمان قلبی دارم و برایم اولویت بالاتری دارد.
کاظمی تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسهساز فرهنگ یک جامعه را میسازد زیرا ساخت مدرسه ساخت فرهنگ است. فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و توجه به نظام تعلیم و تربیت که بسیار ارزشآفرین است.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بالاترین انفاق هدایت یک انسان است، گفت: بالاترین نیاز یک انسان به هدایت و روشنگری است و مدرسهسازی نیز بالاترین انفاق محسوب میشود.
کاظمی با اشاره به اینکه خیرین عالم عامل هستند، اظهار کرد: اقدامات خیرین تجارتی است که هرگز ضرری ندارد و قطعا در آن سود خواهند برد.
وی با تأکید بر احصای نظام مسائل خیرین، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای این مهم نقشه راهی تدوین و با تقسیم کار به سمت حل مسئله پیش رویم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامههای تحولی در دست اجراست، گفت: تحول در این وزارتخانه حداقل ۱۵ سال زمان میخواهد و امری ضربتی نیست.
کاظمی گفت: ساختار نظام آموزشی ایراد دارد و به عبارتی برنامه درسی نیازمند تحول است و باید به نظام تربیتی و مهارتی تبدیل شود.
وی از طراحی چند برنامه برای تحول در نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: تغییر برنامه درسی از جمله آنهاست که در یکسال گذشته اقدامات پیش برنده بسیاری انجام شد و بر اساس ساختار زمانبندی تعریف شده حداقل هفت سال این کار زمان میخواهد.
کاظمی اظهار کرد: در کنار اقدامات فوق، چند سیاست اساسی نیز طراحی شده است از جمله نهضت توسعه عدالت آموزشی با دو رویکرد توسعه فضا و کیفیت آموزشی است که رئیسجمهور راهبر اصلی این طرح است.
حمیدرضا شاه حسینی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامههای این جامعه با تأکید بر اینکه خیرین به دنبال اتمام مدارس نیمهکاره هستند، اظهار کرد: خیرین در کنار ساخت و اتمام مدارس به دنبال حفظ و نگهداری این مدارس نیز هستند.
وی با اشاره به اهمیت تجهیز کردن هنرستانهای فنی و حرفهای، تصریح کرد: با تجهیز هنرستانها باید در مسیر مهارت آموزی قرار بگیریم.
شاه حسینی به ایمنسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در کنار همه این مسائل حاضریم در افزایش کیفیت آموزشی نیز مشارکت داشته باشیم.
وی بر همکاری رؤسای مناطق آموزش و پرورش با خیرین تأکید کرد و گفت: اگر این همکاریها انجام شود حداقل ۲۰ درصد آورده خیرین در آن منطقه افزایش خواهد یافت.
در ادامه این جلسه، ابوالفضل هندویان، سخنگوی خیرین مدرسهساز نیز خاطرنشان کرد: این جمع همواره دغدغه نظام تعلیم و تربیت را دارند زیرا در هرکشوری که آموزش و پرورش قوی باشد، پرچم آن کشور برافراشتهتر خواهد بود.
وی با اشاره به مولدسازی در آموزش و پرورش اظهار کرد: گاهی ارزشگذاری یک مدرسه منجر به ساخت چندین مدرسه خواهد شد و برای توسعه عدالت آموزشی راهی جز مولدسازی املاک بلااستفاده نداریم.
ارسال دیدگاه