وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز؛

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان اولویت تمام مدیران و معلمان باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر دغدغه‌مندی مدیران و معلمان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: این مهم باید اولویت هر مسئول یا معلم باشد.

کد مطلب: ۱۵۹۳۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان اولویت تمام مدیران و معلمان باشد

علیرضا کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز با تأکید بر این‌که در معاونت پرورشی اطلس آسیب‌های اجتماعی را طراحی کردیم، گفت: اطلاعات همه مسائل و آسیب‌ها به صورت جزئی از همه مناطق و ادارات در این سامانه قرار می‌گیرد.

وی آسیب های اجتماعی را بزرگترین تهدید کشور دانست و افزود: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها پای کار طرح نماد بیایند. آسیب‌های اجتماعی مانند حشره‌ای که از درون درخت را می‌خورد، جامعه را پوک و توخالی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های مختلفی را برای دانش‌‌آموزان تدوین کردیم،  تصریح کرد: تمام امکانات و فعالیت‌ها را برای رشد دانش‌آموزان از جمله ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و حتی برنامه ‌ریزی برای اوقات فراغت را با توجه به ذائقه‌های متفاوت ایجاد کردیم.

وی با تأکید بر اقامه نماز و تبیین آن اظهار کرد: خود را مقید می‌دانم و به بقیه هم توصیه می‌کنم نماز را جدی گرفته تا دانش‌آموزان نیز جدی بگیرند. مهم‌ترین مأموریت ما در حوزه تربیت، توسعه فرهنگ نماز است.

کاظمی چناران را خواستگاه قرآن خواند و افزود: موفقیت‌های بسیار بزرگی در این شهر  داشتیم، بنابراین ضرورت دارد با توجه به مأموریت‌ها و اهداف عالی سند تحول بنیادین، تلاش مدیران مضاعف شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش از برنامه آموزش‌زده رنج می‌برد؛ باید یک برنامه درسی تربیتی یکپارچه که همه ابعاد آموزش و پرورش را در برگیرد، تدوین شود.

وی با اشاره به طرح کیفیت‌بخشی، تصریح کرد: امسال تمام معلمان آموزش و پرورش را برای تحول و ارتقاء کیفیت آموزشی، آموزش می‌دهیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دولت به آموزش و پرورش اهمیت داده نشده است؛ رئیس‌جمهور در ۴۰ جلسه شورای آموزش و پرورش شرکت کرده است که هیچ‌کس به اندازه دکتر پزشکیان در حرف و عمل آموزش و پرورش را در اولویت قرار نداده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: نتیجه آن توجهات؛ بهترین سال مالی برای آموزش و پرورش بوده است که برای اولین بار بدون یک ریال بدهی سال را به اتمام می‌رسانیم؛ به لطف همین رویکرد توانستیم ۸۵ هزار کد استخدامی بگیریم. این نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر امروز توسعه عدالت آموزشی به فرهنگ عمومی بدل شده به برکت حضور و نگاه رئیس‌جمهور است.

کاظمی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌ها و گروه‌ها، گفت: در کرمان با چند شرکت بزرگ، جلساتی داشتیم که طی آن ساخت و تجهیز ۸۵۰ کلاس درس و ۵ هنرستان بزرگ مقیاس در کشور را متقبل شدند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: ما امسال دو برنامه محوری داریم؛ یکی توسعه عدالت آموزشی که در تاریخ آموزش و پرورش بی‌نظیر است و طی آن ۳۰۰۰ مدرسه ساخته شده و ۷۲۰۰ مدرسه در دستورکار ماست.

وی با اشاره به شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان باید در برنامه درسی دنبال شود. با همین رویکرد، طرح هر دانش آموز یک مهارت و توسعه مدارس سمپاد به معنی گام بزرگ در شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی را دنبال می کنیم.

کاظمی گفت: در کشور ۷۵۰ مدرسه سمپاد داریم و بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در المپیادهای مختلف شرکت کرده‌اند؛ باشگاه دانش‌پژوهان جوان به بررسی این استعدادها می‌پردازد.

وی ادامه داد: در شرایط جنگی علیرغم محدودیت‌ها  با همه سختی‌ها در پنج المپیاد شرکت کردیم و در رشته‌های مختلف ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک و سایر رشته‌ها مدال‌های زیادی کسب کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار