حضور گروههای مردمی، محور نهضت توسعه عدالت آموزشی است
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رییس جمهور با حمایتهای خود نشان دادند که دغدغه دارند، تفکیک دقیق مسئولیتها در نهضت شکل گرفت و استانداران و فرمانداران باید نقش فعال در رفع موانع و به مقصد رسیدن پروژهها را ایفا و دستگاههای محلی را به همکاری و هماهنگی وادار کنند.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل کار در نهضت توسعه عدالت، حضور گروههای مردمی است، افزود: در نحوه روایت مسئله نهضت نیز باید به این وجه اجتماعی آن توجه کنیم. مدیران کل باید با درک صحیح از اهداف این نهضت، نگرش مسئولان منطقهای و استانی را نیز نسبت به موضوع تغییر دهند و با هشیاری و دقت در انتقال این رویکرد، گفتمان عدالت آموزشی را تقویت کنند.
وی با تاکید بر اهمیت بازدیدهای میدانی مدیران کل از کلیه پروژهها در سراسر استان، اظهار داشت: در الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی، تفکیک مسئولیتها بهدرستی شکل گرفته است. فرمانداران باید به عنوان مسئولان منطقهای، در حل مسائل مربوط به پروژهها نقش فعال ایفا کنند و دستگاههای محلی را در جهت رفع موانع هماهنگ کنند.
خان محمدی با اشاره به ضرورت پرهیز از ایجاد تعهدات مازاد، هشدار داد مدیران باید از ایجاد تعهدات خارج از برنامه و بدون پشتوانه پرهیز کنند، چرا که این موضوع میتواند به انحراف از اهداف نهضت منجر شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین بر اهمیت ارتباط مستمر و مؤثر با استانداران تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات فنی و هدفمند در سطح استانها، یک ضرورت است. از این فرصت برای شناسایی دقیق موانع و پیشبرد امور استفاده کنید.
معاون وزیر آموزش و پرورش به لزوم دقت در اجرای فرآیندها اشاره کرد و افزود: تمام نیازهای مناطق باید در قالب نظام مسائل احصا شده باشد تا اولویتبندی صحیح صورت گیرد اگر فرآیندها با دقت و بر اساس برنامه پیش نرود، پیشرفت واقعی پروژهها محقق نخواهد شد. دقت در اجرا، مبنای موفقیت ما در تحقق عدالت آموزشی است.
خان محمدی در پایان بر هماهنگی کامل سامانههای رصد و سامانه ساتع تأکید کرد و گفت: اصرار ما بر اجرای پروژهها بدون اشکال، با اطلاعات دقیق و بهروز است. مدیران باید با جدیت، اطلاعات پروژهها را نهایی و در سامانهها ثبت و بروزرسانی کنند.
ارسال دیدگاه