رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان :
دانشآموزان را باید از روشهای مختلف با فرهنگ غنی تمدن ایرانی آشنا کرد
تهران (پانا) – رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت دانشآموزان را باید از روشهای مختلف بهویژه در مدارس سمپاد با فرهنگ غنی تمدن ایرانی آشنا کرد تا فرزندان ایران برای رشد و تعالی کشور گامهای بلند و ارزندهای بردارند.

الهام یاوری در آیین خشتگذاری سالن ورزشی سیمرغ به همت خیر نیکاندیش دکتر زینالدینی در دبیرستان دوره اول فرزانگان ناحیه سه کرج افزود: تیزهوشی خیرین در پاسخ دادن به نیاز دانشآموزان در ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی قابل تحسین است.
وی گفت: دانشآموزان که امیدهای ایران اسلامی هستند باید بر اساس ساحتهای سند تحول بنیادین تربیت و رشد پیدا کنند که این مهم در مدارس سمپاد در اولویت کار قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این برنامه با حضور استاندار البرز، خیرین، سایر مسئولان و اولیا که شرکای اثرگذار حوزه آموزش و پرورش هستند برگزار شد تا به نقش مهم مردم در ایجاد فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گیرد.
یاوری، با اشاره به اینکه خرد، نیکی و عدل از ویژگیهای تمدنی ملت بزرگ ایران است، گفت: دانشآموزان را باید از روشهای مختلف بهویژه در مدارس سمپاد با این فرهنگ غنی تمدن ایرانی آشنا کرد تا فرزندان ایران برای رشد و تعالی کشور گامهای بلند و ارزندهای بردارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشآموزان هدیههای امید در آینده کشور هستند پس باید برای سلامت جسم و روح و داشتن روحیه بانشاط در بین این سرمایههای عظیم نیروی انسانی بکوشیم تا طول خدمت آنها به مردم بیشتر شود.
عملیات ساخت سالن ورزشی سیمرغ ۶۰۰ متر مربعی با کمک یک خیر در استان البرز و اعتبارات نوسازی مدارس آغاز شده است.
مهاجرتهای بیرویه تراکم جمعیت دانشآموزی را در کلاسهای درس این استان بالا برده و فردیس، محمدشهر، کمالشهر، شهر جدید مهستان از جمله مناطق با تراکم بالای دانش آموزی استان البرز هستند.
اگرچه تلاشهایی از سوی خیرین و استاندار البرز و مسئولین آموزش وپرورش در راستای نهضت مدرسهسازی صورت گرفته ولی به واسطه آنکه سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش آموز مهاجر وارد مدارس این استان میشوند، مهاجرتهای بیرویه عامل اصلی عدم توازن جمعیت دانشآموزی و امکانات آموزشی در این استان شده و امروز در آیین خشتگذاری با حضور استاندار البرز به تبعیت از نگاه ویژه دولت چهاردهم به توسعه فضاهای آموزشی مقرر شد تا با ساخت ۴۵۰ مدرسه دیگر کمبودها در این حوزه جبران شود.
ارسال دیدگاه