معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
تحول در آموزش ابتدایی با تکیه بر توانمندسازی معلمان و روشهای نوین تدریس
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای برنامهای تحولی برای اصلاح روشهای آموزش و یادگیری در مدارس ابتدایی کشور خبر داد.

وی اضافه کرد که برای اولین بار آموزشوپرورش در مرکز توجه عالیترین مقام اجرایی کشور، یعنی ریاست جمهوری قرار گرفته و برنامه تحول با حمایت کامل در حال اجراست. این برنامه دارای دو بخش اصلی است: عدالت آموزشی که شامل رفع محرومیت، توسعه فضاهای آموزشی و بهرهگیری از فناوری برای ایجاد فرصتهای برابر است و اصلاح روشهای یاددهی یادگیری با توسعه روشهای نوین تدریس، بهرهگیری از یادگیری گروهی، خلاقانه و فعال در محیطهای یادگیری.
وی ضمن تشریح ساختار اجرایی، به ایجاد اجتماعات یادگیری در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: در این اجتماعات، معلمان نه فقط دریافتکننده محتوا، بلکه تولیدکننده، تسهیلگر و عامل اصلی تغییر هستند. این رویکرد مبتنی بر باور به توانمندیهای معلمان طراحی شده است. در این برنامه، برای هر اجتماع یادگیری یک سرگروه آموزشی در نظر گرفته شده که وظیفه هدایت تیم، ایجاد تعامل، دریافت و ارسال محتوای تولیدشده و ارائه بازخورد را دارد. همچنین محتوای تولیدی توسط معلمان در قالب فیلم، اینفوگرافیک، خلاصهکتاب، اسلاید و... در سامانههای مشخص بارگذاری شده و پس از ارزیابی در مخازن استانی و کشوری به اشتراک گذاشته میشود.
حکیمزاده از برگزاری دورههای حضوری توانمندسازی در مشهد و همچنین آموزشهای مجازی در بستر سامانههای آموزش وزارتخانه از جمله "شاد" و "سامانه اجتماعات یادگیری" خبر داد. این آموزشها با هدف آمادهسازی معلمان برای اجرای کلاسهای مشارکتی، گروهمحور و یادگیرندهمحور انجام میشود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همافزایی همکاران و کارشناسان مناطق آموزشی استان، برنامه اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری در استان همدان به شکل مطلوبی پیگیری و اجرایی شود.
ارسال دیدگاه