معاون آموزش متوسطه؛

فناوری و روش‌های مشارکتی، آینده آموزش را شکل می‌دهند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: فناوری و روش‌های مشارکتی، آینده آموزش را شکل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۵۷۹۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فناوری و روش‌های مشارکتی، آینده آموزش را شکل می‌دهند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمصطفی آذرکیش؛ معاون آموزش متوسطه در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت وبیناری برگزار شد به بررسی موضوع تحول در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد "با هم آموزی، به هم‌آموزی و از هم‌آموزی" پرداخت.

آذرکیش در این جلسه با تأکید بر ضرورت چرخش‌های تحولی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به اهمیت انتقال از روش‌های خشک و فردی به شیوه‌های خلاق، فعال و گروهی اشاره کرد و افزود: تحول در آموزش و یادگیری، نیازمند ایجاد محیط‌های تربیتی است که در آن دانش‌آموزان به عنوان یادگیرندگان فعال در فرآیند یادگیری مشارکت کنند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های موجود در نظام آموزشی، گفت: حرکت معلمان به سمت آموزش‌های ترکیبی، خلاقانه و نوآورانه امری ضروری است که باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، محورهای مختلف توانمندسازی معلمان را به تفصیل تشریح و بر اهمیت سنجش و ارزشیابی دقیق از آموخته‌های دانش‌آموزان تأکید و از تلاش های دست اندرکاران برگزاری و تصحیح آزمون های نهایی بویژه معاونین،مدیران،کارشناسان وکادر آموزشی قدردانی کرد.

وی بر طراحی موقعیت‌های یادگیری بر اساس روش‌های یادگیری وظیفه‌مدار نیز تأکید کرد و افزود: این اقدام باید به‌منظور ایجاد محیطی مساعد برای یادگیری انجام شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، ابعاد توانمندسازی معلمان را به‌طور مفصل تبیین کرده و گفت: این ابعاد شامل سنجش و ارزشیابی، استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی، روش‌های نوین آموزش و یادگیری و تطبیق یادگیری با محیط آموزشی است و این امر با آموزش بیش از۱۹۲ نفر از راهبران کشوری، ۴۳۶۲ نفر از راهبران استانی و ۲۱۸۱ نفر از راهبران منطقه ای در ۷۲۷ منطقه آموزشی کشور محقق خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت طراحی و چیدمان فضاهای کلاس درس تأکید  و بیان کرد: چیدمان کلاس باید با توجه به نیازهای یادگیری و فضایی که مکمل آن است، انجام گیرد.

در پایان، سیدمصطفی آذرکیش الگوی توانمندسازی معلمان را به‌عنوان یک مدل مفهومی معرفی کرد و گفت: این الگو از طریق به‌کارگیری فناوری و روش‌های فعال و مشارکتی می‌تواند به‌طور مؤثری تجربه آموزشی را تغییر دهد و به ارتقاء نتایج یادگیری دانش‌آموزان یاری رساند.

این نشست بیان‌گر عزم و اراده وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد تغییرات بنیادین و نوآورانه در نظام آموزشی کشور است و نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر این وزارتخانه به‌منظور توانمندسازی معلمان و تحول در فرآیندهای آموزشی برای آینده‌ای روشن‌تر در نظام آموزشی ایران خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار