مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تحول واقعی در آموزش، از معلمانی آغاز می‌شود که توانمندسازی را محور کار خود قرار داده‌اند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، بر ضرورت تحول در نظام آموزش از رویکرد حفظ محض به آموزش مبتنی بر شایستگی، تفکر انتقادی و حل مسئله تاکید کرد و نقش کلیدی سرگروه‌های آموزشی را در تحقق این تحول برجسته دانست.

کد مطلب: ۱۵۷۴۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تحول واقعی در آموزش، از معلمانی آغاز می‌شود که توانمندسازی را محور کار خود قرار داده‌اند

حمید یزدانی در نشست تخصصی ناظران کشوری و دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس که با حضور سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ برگزار شد، بر اهمیت آموزش مبتنی بر شایستگی تاکید کرد.

یزدانی با بیان اینکه در دنیای امروز صرف حفظ مطالب کافی نیست، گفت: ‌نظام تعلیم و تربیت باید انسان‌هایی را پرورش دهد که بدانند، بتوانند و بخواهند. رویکرد آموزش باید از محتوای صرف به سمت حل مسئله، تفکر انتقادی و مشارکت فعال سوق داده شود.‌

وی شایستگی را «آمادگی برای عمل اثربخش» تعریف کرد که تلفیقی از دانش، مهارت، نگرش و ارزش‌ها برای عملکرد موثر در موقعیت‌های واقعی زندگی است.

یزدانی نقش سرگروه‌های آموزشی را در تحقق این تحول کلیدی دانست و تصریح کرد: «سرگروه‌ها، پُل ارتباطی میان سیاست‌گذاران و معلمان هستند و با لحاظ کردن شایستگی در طراحی و اجرای برنامه‌های درسی، می‌توانند زمینه‌ساز تغییرات واقعی در مدارس باشند.‌

وی با تاکید بر اهمیت دوره اول متوسطه به عنوان مرحله شکل‌گیری شخصیت و نگرش‌ها، خاطرنشان کرد: ‌آموزش شایستگی‌محور در این مقطع می‌تواند دانش‌آموزان را برای زندگی آینده، فراتر از صرف موفقیت تحصیلی، آماده کند.‌

تدریس فعال و موثر، سنجش‌های عملکردمحور، پرورش یادگیرنده‌ی خودرهبر و پیوند آموزش با زندگی واقعی راهبردهایی بود که در این جلسه برای توسعه شایستگی بررسی شد.

یزدانی در پایان گفت: تحول واقعی در آموزش، از معلمانی آغاز می‌شود که توانمندسازی را محور کار خود قرار داده‌اند و این مسیر با درایت سرگروه‌های آموزشی هدایت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار