نشست مشترک معاون تربیتبدنی و سلامت با رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
باید نگاه جامع به نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم/ فعالیتهای تربیتبدنی باید در تمام مدارس یکسان اجرا شود
تهران (پانا) – معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزاری نشستهای مشترک با بخشهای مختلف آموزش و پرورش را در راستای استفاده از تمام ظرفیتها اثربخش خواند.

محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت در جلسه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار کرد: «موضوع عدالت آموزشی و محرومیتزدایی، شعار محوری اجرای برنامهها و فعالیتها بوده و از مهم ترین اصول آموزش و پرورش است. لذا در این زمینه باید تمام دستگاهها کمککننده باشند.»
وی افزود: «برای تربیت یک دانش آموز تمامساحتی براساس سند تحول بنیادین باید مشارکت مردم و مسئولان را داشته باشیم.»
جعفری اضافه کرد: «در حوزه تربیت بدنی و سلامت معتقدیم مشارکت درون و برون سازمانی هم افزایی ایجاد میکند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش حضور دانشآموزان با نیازهای ویژه در اعزام رشته پارالمپیک به صربستان را برکت کاروان دانشآموزی امید ایران خواند و گفت: «موضوع استعدادیابی از طریق فدراسیون ورزش دانش آموزی پیگیری خواهد شد. ما معتقدیم گفتمانسازی و استفاده از ظرفیتهای ورزشی کشور برای تربیت دانشآموزان نویدبخش یک آینده خوب است.»
وی ادامه داد: «تامین و بسط عدالت آموزشی در بهرهگیری از فرصتها به ویژه در مناطق محروم و برای دانشآموزان استثنایی از استراتژیهای کلان است.»
محمد جعفری گفت: «تمام فعالیتها باید براساس اسناد بالادستی اجرا شود. برای تحقق عدالت آموزشی نیز باید در تمام مدارس فعالیتها را یکسان اجرا کنیم.»
وی اظهار کرد: «عدالت آموزشی در قالب توزیع منابع و تجهیزات براساس نیازهای فردی و دریافت خدمات مختلف برای دانشآموزان استثنایی بسیار مهم است.»
وی افزود: «سیاستهای معاونت تربیتبدنی و سلامت با رویکرد مدرسهمحور، عدالتمحور، کیفیتمحور و فراگیر دنبال میشود.»
معاون تربیتبدنی و سلامت ادامه داد: «باید نگاه جامع به نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم لذا برگزاری نشست های مشترک برای استفاده از ظرفیتها موثر است.»
جعفری گفت: «تنوعبخشی موقعیتهای یادگیری از طریق ایجاد فضا مورد تاکید و در همکاری مشترک با استانها نیز ذکر شده است.»
وی تاکید کرد که کارگروهی از حوزه معاونت تربیتبدنی و سلامت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده تا برنامهها گفتمانسازی و رصد شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: «همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت در حوزههای مختلف بهویژه سنجش شایستگیهای نوآموز بدو ورود نیز مهم است زیرا نقشه راهی را تدوین می کند تا به اجرای برنامهها کمک شود.»
ارسال دیدگاه