رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:
تشکیل ۷۲۰۰ گروه مردمی متناسب با پروژههای نهضت مدرسهسازی دولت چهاردهم
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست ستاد نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی گفت رئیسجمهور باور دارد که با کوکبودن ساز مدرسه، جامعهای خوب و سرحال خواهیم داشت.

حمیدرضا خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه هفتگی ستاد عملیاتی - اجرایی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی که بهصورت ارتباط ویدئویی با ادارات کل آموزش و پرورش استانها برگزار شد، بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف پروژههای مرتبط با نهضت تأکید کرد و گفت: این نهضت مهمترین مأموریت روی میز ماست و اولویت پیگیری طرحها است، زمان آن رسید خروجی اقدامات را مشاهده کنیم.
خانمحمدی با اشاره به قدردانی رییس جمهور از تجربه موفق استان خراسان رضوی، از آن به عنوان الگوی قابل تعمیم به سایر استانها یاد کرد و افزود: در خراسان رضوی استاندار راسا پای کار است و نهضت را پیگیری می کند و کار خوب استان مورد توجه و استقبال رئیسجمهور نیز قرار گرفت.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: با مدیریت منسجم و مشارکت فعال مردمی، میتوان گامهای بزرگی در مسیر عدالت آموزشی برداشت. حضور چشمگیر گروههای مردمی در برنامههای این استان و ارائه قوی سه نفر از مسئولان مردمی پروژهها در حضور رئیسجمهور، نشانهای از تبیین موفق نهضت در میان مردم و مرتبطین است.
وی بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی و رسانهای برای ترویج اهداف نهضت تأکید کرد و گفت: در جریان اجرای پروژهها، تولید محتوای رسانهای خلاقانه از جمله ویدئوها و کلیپهای کوتاه بسیار مهم است. کمپینهایی چون مدرسه پاک، با من، مدرسه اولیا و با همکلاسیها از جمله برنامههایی هستند که در چند استان راه اندازی شده و میتواند عامل پیوند مدرسه با خانواده و جامعه باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین مسئولیت اجتماعی شرکتها را یکی از فرصتهای راهبردی برای حمایت از توسعه فضاهای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: در نمایشگاه نفت رئیسجمهور شخصاً به هلدینگ خلیج فارس دستور دادند تا از محل مسئولیت اجتماعی، در ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کند. این موضوع باید به الگویی برای سایر بنگاههای اقتصادی تبدیل شود.
خانمحمدی با اشاره به تشکیل ۷۲۰۰ گروه مردمی متناسب با تعداد پروژهها در سراسر کشور گفت: این مشارکت گسترده، پشتوانهای اجتماعی برای نهضت عدالت آموزشی است و نشاندهنده درک بالای مردم از اهمیت این مسئله است. تکمیل پروژههای نیمهتمام نیز از اولویتهای نهضت است. در خصوص مدارس کانکسی و سنگی مناطق روستایی نیز باید با همکاری دهیاریها، محوطه و دیوارکشی دنبال شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: رئیسجمهور باور دارد که با کوک بودن ساز مدرسه، جامعهای خوب و سرحال خواهیم داشت. این نگاه، مسئولیت ما را در تحقق عدالت آموزشی دوچندان میکند. باید با عزم ملی، این هدف بلند را به سرانجام برسانیم.
وی همچنین به سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان سراب اشاره کرد و اظهار داشت: چند طرح تعهد، کلنگ زنی و افتتاح شد و آنچه مشاهده کردیم، آشنایی عمومی با اهداف نهضت بسیار بالا بود و پیمانکاران نیز با روح کلی پروژه آشنا شده بودند که همین امر، زمینه اجرای بهتر را فراهم کرد.»
خانمحمدی در ادامه بر لزوم انسجامبخشی و تبادل تجربه بین استانها تأکید کرد و خواستار استمرار برگزاری جلسات همافزایی با حضور مدیران کل و استانداران شد.
خان محمدی در پایان گفت: حضور یک نیروی رسانهای در کنار مدیر پروژه و ثبت صحنههای جذاب برای مستندسازی و ترویج اقدامات، امری ضروری است.
ارسال دیدگاه