قائم مقام جدید سازمان دانش‌آموزی منصوب شد

تهران (پانا) - علی فلاحتکار به عنوان قائم مقام جدید رئیس سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام جدید سازمان دانش‌آموزی منصوب شد

مراسم تکریم وحید بیگدلی قائم مقام سابق سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و معارفه علی فلاحتکار قائم مقام جدید این سازمان ظهر امروز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در این مراسم اظهار کرد: آقای بیگدلی ‌در سازمان دانش‌آموزی تلاش کرد، زحمت کشید و انصافا بارهایی بر رو‌ی زمین مانده را بلند کرد. ‌ما در معاونت پرورشی و فرهنگی ‌به ‌ایشان نیازمندیم و تصمیم گرفتیم تا در این معاونت از وجود ایشان بهره‌مند شویم.‌

وی ادامه داد: آقای بیگدلی یکی از عناصر فعال و موثر ‌وزارت آموزش و پرورش است. ایشان با حضور در معاونت پرورشی کار ما را به خوبی پیش خواهند برد. آقای بیگدلی دستیار ویژه معاونت پرورشی خواهند بود و حتما یک بار جدی را از روی دوش ‌معاونت برخواهند داشت. بحث زیارت اولی‌ها، الف‌تا و اربعین را کسب غیر از ایشان نمی‌توانست انجام دهد. ‌

رئیس سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه خیلی از فرایندهایی که وزارت آموزش و پرورش نتوانست انجام دهد سازمان انجام می‌دهد، گفت: اکنون نیز  یکی عنصر حرفه‌ای توانمند کار را بر عهده خواهد گرفت. ‌من با تمام وجود از زحمات آقای بیگدلی تشکر می‌کنم. آقای ‌فلاحتکار ‌عضو‌ سازمان بوده و دغدغه دارد و می‌تواند یک جریان‌سازی عمیق در سازمان انجام دهند. ‌برای ایشان هم آرزو توفیق دارم. 

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یک سازمان پیش‌رو در عرصه تربیت و کنش‌گری دانش‌آموزان سراسر کشور است، گفت: سازمان دانش‌آموزی یکی از ‌تشکیلات جریان‌ساز در فضای آموزش و پرورش کشور است. ما نسبت به سازمان، نگاه عمیق و دقیق و کاربردی داریم. خبرگزاری پانا، بخش اردوها و تشکیلات دیگر سازمان، خروجی همه باید ‌تربیت دانش‌آموزان تمام‌‌ساحتی در میدان مدرسه باشد. همه یک اولویت دارند و آن دانش‌آموزان است. همه یک اولویت دارند و آن تربیت ‌تربیت است. لذا همه ما باید تلاش کنیم سازمان به آن رسالت اصلی خود دست یابد. سازمان تشکیلاتی است در اختیار انقلاب اسلامی و اهداف آن، باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم، باید تقویت شود. نگاه وزیر آموزش و پرورش و ما به سازمان دانش‌آموزیی ‌یک نگاه حرکت‌آفرین و موج‌ساز است. ‌

وحید بیگدلی نیز در این مراسم ضمن خداقوت به تمام همکاران سازمان دانش‌آموزی و  قدردانی از ‌زحمات آن‌ها گفت:  برنامه زیارت‌اولی‌ها و برنامه تحولی ‌خبرگزاری پانا و همینطور اردوی ویژه پانا در یکسال گذشته به خوبی اجرا شد. همچنین توانستیم یازدهمین دور مجلس دانش‌آموزی را با همت دوستان در استان‌ها شروع کنیم. ‌من از همه همکاران حلالیت ‌می‌طلبم و آرزوی موفقیت و توفیق برای آقای فلاحتکار دارم. 

فلاحتکار: سازمان دانش‌آموزی باید ‌به پایگاه‌ کنشگری برای نوجوان ایرانی تبدیل شود

علی فلاحتکار نیز ضمن قدردانی از اعتماد ریاست سازمان، تاکید کرد: تقویت سازمان دانش‌‌آموزی برای بنده مهم است. شخص آقای پورثانی و وزیر آموزش و پرورش خواسته‌اند که طرح تحولی سازمان و تحول ماموریتی را رقم بزنیم. سازمان باید به سازمانی برای تمام نوجوانان تبدیل شود‌. ‌همه تلاش ما این خواهد بود که در یک برنامه بلندمدت، سازمان ‌به پایگاه‌ کنشگری برای نوجوان ایرانی تبدیل شود. ‌باید ‌برای آحاد نوجوانان جمهوری اسلامی برنامه داشته باشیم و ‌‌امکانی را برای کنشگری دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی از زحمات وحید بیگدلی در سازمان دانش‌آموزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: در دو سه سال اخیر که با ایشان جز خیر و خوبی و تلاش برای انقلاب ندیدیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان این مراسم احکام وحید بیگدلی را به عنوان دستیار ویژه رییس سازمان دانش‌آموزی و علی فلاحتکار به عنوان قائم مقام ریاست سازمان دانش‌آموزی را تقدیم آن‌ها کرد.

در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی ضمن تشکر از زحمات وحید بیگدلی در زمان تصدی پست قائم مقام ریاست سازمان، وی را به عنوان دستیار ویژه معاونت پرورشی و فرهنگی منصوب ‌و علی فلاحتکار را به عنوان قائم مقام جدید رئیس سازمان دانش‌آموزی معرفی کرد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار