رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بازدید از مدارس مناطق سیل زده شهر مشهد؛

نهضت مدرسه‌سازی ایران یار وفادار خویش را از دست داد

تهران(پانا)- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس سیل زده شهر مشهد در منطقه سیدی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نهضت مدرسه‌سازی ایران یار وفادار خویش را از دست داد

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و‌ پرورش و رئیس این سازمان در بازدید از مدارس مناطق سیل زده شهر مقدس مشهد ضمن تسلیت ضایعه دردناک شهدای خدمت، اظهار کرد: نهضت مدرسه سازی ایران یار وفادار خویش را ازدست داد. این حادثه بسیار تلخ بود، با حضور مردم شریف استان خراسان رضوی حقانیت نظام و وفاداری مردم به این نظام تحکیم و ثابت شد .

خان محمدی بین کرد: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته شاهد سیلابی هولناک در این منطقه بودیم که تصاویر آن مخابره می‌شد و در این منطقه ۴ مدرسه و در استان خراسان رضوی ۲۰ مدرسه دچار آبگرفتگی شدند که خوشبختانه آسیب جدی از حیث آسیب به دانش آموزان نداشتیم اما به تعدادی از مدارس آسیب رسیده است که باید‌ پس از بررسی‌های فنی از جهت استحکام و بازسازی، برنامه‌هایی اجرایی شود که همکاران ما در نوسازی استان به طور جدی پیگیر آن هستند.

این مقام مسئول گفت: با تلاش جهادی همکاران ما در اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان، آموزش و پرورش، تلاش‌های مردمی و نیروهای جهادی مدارسی که تا حدود یک متر دچار آبگرفتگی و یا گل و لای شده بودند تخلیه و آماده پذیرش دانش آموزان شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سیلاب دوم نیز به دلیل پیش بینی‌های صورت گرفته مدارس دچار آبگرفتگی نشدند که خود نشان از عملکرد درست و کار جهادی متخصصین نوسازی دارد.

وی ادامه داد: در بازدید میدانی امروز مقرر شد از اعتبارات بند م ماده ۲۸ استفاده کنیم تا اگر چنین اتفاقاتی به وقوع پیوست دانش آموزان ما در مسیر سیلاب نباشند.

خان محمدی گفت: ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه به شکلی است که به خاطر تغییراتی که در بالا دست صورت گرفته است منطقه در مسیر سیلاب قرار گرفته که باید راهبردهای بزرگی انجام شود تا مسیر آب تغییر کند و دانش آموزان ما در مدارسی امن تحصیل نمایند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان از تلاش مهندسین، نیروهای جهادی و معلمین که تلاش کردند مدارس طی یک هفته آماده پذیرش از دانش آموزان شوند، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار