معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

شرکت 750 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت

باید به دانش‌آموزان میدان داده شو‌د/ باید دانش‌آموزان را ‌جدی‌تر بگیریم تا ‌‌کارهای بزرگ انجام دهند و در جامعه اثرگذار باشند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه هرچه مدرسه در فعالیت‌های هویت‌بخش به دانش‌آموزان میدان دهد، موفق‌تر است، تاکید کرد وقتی دانش‌آموزان وارد فضای شورای دانش‌آموزی و فعالیت‌های هویت‌بخش می‌شوند خود را در پیشرفت کشور سهیم می‌دانند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 750 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت

‌حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی‌ با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما با اشاره به نگاه متعالی و بزرگ مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش گفت: در دیدار روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری، ایشان یک کلید‌واژه فرمودند که دانش‌آموز باید اهل تحلیل باشد. سطح دانش‌آموزی که اهل تحلیل است نسبت به دانش‌آموزان دیگر متفاوت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با معلمان، ایشان بر عقلانیت تاکید کردند. بعضی اوقات فکر می‌کنیم دانش‌آموز یک عنصر اثرپذیر است. باید بچه‌ها را ‌جدی‌تر بگیریم تا بچه‌ها کارهای بزرگ انجام دهند و در جامعه اثرگذار باشند.

پورثانی با اشاره به اینکه مدرسه در سند تحول بنیادین به عنوان کانون تربیت محله نام برده شده است ادامه داد: از بین ۶ ساحت سند تحول، یک ساحت سیاسی اجتماعی داریم که تاکید شده ‌دانش‌آموز ‌باید در اجتماع یک عنصر فعال و کنش‌گر باشد. لذا در این راستا اتفاقات مهمی در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که آموزش و‌ پرورش با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست. لذا امیدآفرینی در دانش‌آموزان مهم است. امروز در آموزش و پرورش بزرگترین رویداد تبیینی با عنوان جت و مشارکت حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در حال انجام است. دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های ۵ تا ۷ نفره، در این رویداد شرکت موثر دارند و جهاد تبیین توسط خود دانش‌آموزان با محوریت کنش‌گری انجام می‌گیرد.

پورثانی درباره اقدامات آموزش و پرورش پیرامون فرا‌مدرسه‌ای کردن برنامه‌ها افزود: دانش‌آموزان پس از عضویت در شورای دانش‌آموزی مدرسه، منتخب مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

وی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی گفت: در مجلس دانش‌آموزی، دانش‌آموزان وارد یک فعالیت کلان می‌شوند، مشاور مدیرکل و وزیر می‌شوند و فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی درباره اجرای طرح تا اوج اظهار کرد: در این طرح یک فعالیت و برنامه برای دانش‌آموزان عضو شورای دانش‌آموزی در نظر گرفته می‌شود تا خود، فعالیت را انجام دهند.

وی با اشاره به پویش مهر و مشارکت ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این پویش بیان کرد: این پویش یک اقدام فرامدرسه‌ای و اجتماعی با محوریت پیشرفت ایران است. همچنین در اردوهای راهیان پیشرفت اقدامات خوبی در حال انجام است. در این اردوها که با اردوهای راهیان نور تلفیق شده است، ۷۵۰ هزار دانش‌آموز شرکت کرده‌اند.

وی درباره اقدامات آموزش و پرورش پیرامون اقناع‌سازی کادر فرهنگی و جامعه معلمان پرورشی برای آماده‌کردن فضای مدرسه در جهت انجام کار فرهنگی گفت: هرچه مدرسه در فعالیت‌های هویت‌بخش به دانش‌آموزان میدان دهد، موفق‌تر است. وقتی دانش‌آموزان وارد فضای شورای دانش‌آموزی و فعالیت‌های هویت‌بخش می‌شوند خود را در پیشرفت کشور سهیم می‌دانند.

وی تاکید کرد دانش‌آموز باید حس کند مدرسه خانه خود و متعلق به اوست. ما در برنامه فراگیر پرورشی گفتیم که هر دانش‌آموز باید عضو یک تشکل دانش‌آموزی باشد.

معاون وزیر با طرح این پرسش که آیا محیط مدرسه محیط درس خواندن است یا محیط رشد بیان کرد: محیط مدرسه محیط رشد است. دانش‌آموز باید در مدرسه حس فعال داشته باشد و باید این حس را به آنان بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار