اعلام برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش برای کنش‌گری دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی برنامه‌های آموزش و پرورش ‌برای کنش‌گری دانش‌آموزی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش برای کنش‌گری دانش‌آموزان

‌حجت الاسلام محمدخانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در یک برنامه رادیویی با موضوع تبیین مصالح بنیادی کشور با کنشگری دانش‌آموزان اظهار کرد: معتقدیم بسیاری از مشکلات مدرسه و جامعه با کمک دانش‌آموزان قابل حل است. اگر دانش‌آموزان مسئولانه تربیت شوند مسائل نیز حل می‌شود.

وی افزود: از سال گذشته برای این موضوع به مدارس ورود پیدا کردیم و چند طرح در حال اجرا داریم؛ طرح جت با عنوان جهاد تبیین با کمک بسیج فرهنگی انقلاب اسلامی در حال اجراست.

خانی با بیان اینکه این طرح با محوریت کتاب‌های بی‌پرده با حجاب برای دختران و یک ون شبهه برای پسران اجرا می‌شود گفت: دانش‌آموزان با خواندن این کتاب‌ها در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند و در سطوح مختلف به رقابت می‌پردازند تا بتوانند به بسیاری از شبهات خود پاسخ دهند.

وی ادامه داد: طرح دیگر تا اوج است که ویژه دانش‌آموزان شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اجرا می‌شود. در این طرح دانش‌آموزان گروه‌های ۵ تا ۷ نفره تشکیل می‌دهند و مسائل مدرسه و منطقه خود را احصا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح جت با تشکیل ۵۰ هزار گروه و ۳۵ هزار دانش‌آموز در طرح تا اوج با تشکیل ۵ هزار گروه مشارکت داشتند که در این طرح دانش‌آموزان در برنامه کاربردی نوجوان، گروه خود را ثبت و تولید محتوا می‌کنند.

خانی اضافه کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز پویش آخراشه را راه‌اندازی کردیم و آثار خوبی از دانش‌آموزان هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه رسید که در این موقعیت کنش‌گری شرکت کرده بودند.

وی تصریح کرد: برای طرح لیگ جت، طرح توجیهی برای همکاران برگزار کردیم و از امسال نیز به صورت جدی‌تر شاخص‌های پرورشی در ارزیابی را برای مدیران مدارس درنظر گرفتیم. همچنین ویژگی بارز این طرح‌ها کار گروهی است که با بچه‌ها با تشکیل گروه به حل معضلات می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار