معاون پرورشی و فرهنگی برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در ماه رمضان را تشریح کرد؛

از برگزاری طرح ‌مسطورا و حضور در نمایشگاه قرآن تا برپایی جشن روزه‌اولی‌ها و برگزاری 50 هزار محفل انس با قرآن

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی ‌بخشی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
از برگزاری طرح ‌مسطورا و حضور در نمایشگاه قرآن تا برپایی جشن روزه‌اولی‌ها و برگزاری 50 هزار محفل انس با قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه طرح شهیدصدرزاده در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان گفت: طرح بزرگ مسطورا در وزارت آموزش و پرورش که در واقع زندگی کردن سطر به سطر با قرآن ‌است، برای دانش‌آموزان و معلمان در حال اجراست و تا آخر ماه مبارک در مدارس ادامه پیدا خواهد کرد. این طرح ‌برای فرهنگیان تبدیل به دوره ضمن خدمت شده است و هم برای دانش‌آموزان در حال برگزاری است. این طرح به یک فعالیت قرآنی بهاری متناسب سن اول تا سوم ابتدایی تبدیل شده است. تولید محتوای خوبی صورت گرفته ‌و برای دانش‌آموزان تبدیل به یک مسابقه جذاب شده است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: محتوای تولید شده هم در شبکه شاد موجود است و هم برای مدیران مدارس جهت توزیع از سوی معاونت ابتدایی ارسال شده است که انشالله مسابقه آن هم برگزار خواهد شد و هدیه‌های دانش‌آموزان به آن‌ها داده خواهد شد.  

وی از حضور وزارت آموزش و پرورش با برنامه‌های ویژه در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: وزارت آموزش‌وپرورش در نمایشگاه قرآن یک غرفه بسیار خوبی خواهد داشت و فعالیت‌های ویژه انجام خواهد داد. 

حجت‌‌الاسلام پورثانی همچنین از برپایی محافل انس با قرآن دانش‌آموزی خبر داد و گفت: انشاءالله 50 هزار محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد ‌که بزرگترین فعالیت قرآنی ‌خواهد بود. 

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن روزه‌اولی‌ها همزمان با ماه مبارک رمضان شروع شده است، گفت: ‌انشاءالله پس از تعطیلات، جشن روزه اولی‌ها در مدارس برگزار خواهد شد.‌ در تهران پس از تعطیلات یک جشن باشکوه برگزار خواهد شد. این جشن‌ها تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت‌‌الاسلام پورثانی همچنین از فعالیت 800 دارالقرآن آموزش و پرورش در سراسر کشور با برنامه‌های مختلف از جزءخوانی تا محافل انس با قرآن و برنامه‌های ویژه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ‌‌مراسم احیای دانش‌آموزی هم در شب‌های قدر در مدارس و در فضاهای پرورشی اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدوارم مجموعه این برنامه‌ها نوید یک ماه مبارک خوب، جذاب و بانشاط همراه با معنویت برای دانش‌آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار