معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) یک رودهن در روز ایران‌شناسی:

مدرسه خاستگاه تشکیل و تقویت اندیشه‌های ناب ملی در ذهن دانش‌آموز است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س)‌ رودهن، همزمان با روز ایران‌شناسی و ایران‌گردی، مدرسه را خاستگاه تشکیل، تقویت و اشاعه اندیشه‌های ملی ناب در بعد میهن‌پرستی و وفاداری به آن، تعهد، معرفت و شناختی اصولی در دانش‌آموز نسبت به کشورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه خاستگاه تشکیل و تقویت اندیشه‌های ناب ملی در ذهن دانش‌آموز است

سکینه آقایاری در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «ما در مدارس همیشه باید فعال و پویا باشیم، پویایی و خلاقیت رمز موفقیت در پرورش و تربیت است و پیوسته باید درصدد ارتقای آن به شکل مطلوب و به روزرسانی باشیم، یکی از مهم‌ترین آموزه‌هایی که ما باید در مدارس و بین دانش‌آموزان پیگیری و اجرایی کنیم، مفهوم ایران‌شناسی یا همان میهن‌دوستی و تعهد ملی است که البته نیاز ویژه و ضروری جامعه است؛ همواره شناخت و معرفت به وجود و ماهیت یک‌چیز، تعهد، علاقه و وفاداری می‌آورد. وقتی دانش‌آموز ما در کانون مدرسه، میهن خود را عمیقا بشناسد و متوجه مزایا و امتیازات ویژه و ظرفیت‌های آن شود، قطعا حرف‌های زیادی برای دفاع از کشورش خواهد داشت و مرتب برتری‌های کشور خود را در ذهن مرور خواهد کرد و حتی اگر کمبودی هم باشد، این برتری‌ها قوت قلب و امیدواری را به ارمغان خواهد آورد.»

وی افزود:« وقتی دشمنان در تلاش هستند که مرتب روی نقطه ضعف‌ها دست بگذارند و آن‌ها را در ذهن کودکان و نوجوانان ما وارد کنند و به نوعی فرزندان ایران را در مسیری که مقصدش تفکرات و اهداف مخرب و سوء خودشان است قرار دهند، وظیفه ما در مدارس سنگین‌تر و حیاتی‌تر می‌شود و میدان عمل برایمان باید سرشار از تنوع آموزشی و تربیتی و فرهنگی شود تا بتوانیم در جذب دانش‌آموزان، به علاقه و تعهدات ملی و ایرانی‌مان موفق و ثمربخش عمل کنیم.»

آقایاری مطرح کرد:«مسلما یکی از اقدامات بزرگ‌ ما در مدارس باید معرفی ایران با تمام جاذبه‌هایش باشد، ما در مدارس لازم است به فراخور و متناسب سال تحصیلی، دانش‌آموزان را بتدریج با ایران، شهرها، روستاها، سنت و آیین‌ها، عقایدها و فرهنگ‌های مختلف که همگی ریشه در اصالت ایران و ایرانی دارند آشنا کنیم.»

معاون پرورشی دبستان حضرت زهرا(س) رودهن در توضیحات بیشتر بیان کرد:« پیرامون آشنایی دانش‌آموزان با ایران، می‌توانیم از روش‌ها و ابزار زیادی استفاده کنیم؛ از جمله، برگزاری مسابقات روزنامه‌دیواری، نقاشی، جلسات بحث و مذاکره‌ای، نشست‌ها و کارگاه‌های ایران‌شناسی، مقاله‌نویسی، انشانویسی درباره شهرهای ایران و بسیاری موارد دیگر در زمینه شناخت دانش‌آموزان از کشورشان بسیار موثر خواهد بود و قطعا در دل و ذهن‌شان وطن‌پرستی و میهن‌دوستی ریشه خواهد کرد و ثمره آن یک جامعه میهن‌پرست و متعهد خواهد شد.»

آقایاری نیز اذعان کرد:« یکی از مواردی که در طی سال تحصیلی در مدارس بسیار زیاد برگزار می‌شود، برگزاری جشنواره غذاهای محلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی و ایرانی است که بی‌شک یکی از همین ابزارهای معرفی ایران به دانش‌آموزان است؛ این‌گونه مراسم‌ها قطعا در مدارس باید توسعه یابد تا بتوان با انجام این اقدامات فرهنگی، گام‌های مثبتی در شناساندن کشور عزیزمان ایران به دانش‌آموزان داشته باشیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «هویت، بخش مهمی از وجود هر انسانی است که زندگی شخصی و اجتماعی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین کمک به یافتن هویت ملی و تعهد به آن جزئی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است که با برنامه و تخصص باید پیگیری و اجرایی شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار