دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم زاده می‌شود

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم زاده می‌شود

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم دینا نعمتی دانش‌آموز استان البرز خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« می‌خواهم برایتان داستانی بگویم. داستانی از یک بزرگ‌مرد، بزرگ‌مردی که زمانی که به شهادت رسید، خبر شهادتش همه را برآشفت. داستان این است که گویی همه‌ی مردم عزیزی را ازدست‌داده بودند. عزیزی که نزدیک‌تر از همه‌کسشان بود. آن مرد با رفتنش ایران را به سوگ نشاند. آن مرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی است. تو نامت قاسم بود اما رسم عباس(ع) را در پیش‌گرفته بودی، رسم حسین(ع) را در پیش‌گرفته بودی، تو در برابر زور کوتاه نیامدی، تو در برابر دشمنان ساکت ننشستی و چقدر چنین انسانی می‌تواند باعزت باشد. سردار دل‌ها، عزت و بزرگی‌اش را وقتی گرفت که علمدار امام حسین(ع) شد مگر می‌شود علمدار امام حسین(ع) باشی ولی حضرت عباس (ع) تو را عزیز نکند؟ این عزت از مکتب امام حسین (ع) می‌آید. مالک اشتر ایران تو اکنون به دیدار مولایت امام حسین(ع) رفته‌ای چیزی که آرزویش را داشتی را پیدا کردی یعنی شهادت. شهادت رسم غیور مردانی مثل توست که رهبرمان لقب شهید زنده‌ را بر تو نهاد. شهادت تو قطعاً رگ غیرت جوانان را بالا خواهد زد و آن زمان قماربازان هرگز نمی‌توانند در برابر قدرت این جوانان بایستند. تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم زاده می‌شود و این دشمن خون‌خوار باید بداند که با هر بار کشتن یک سردار سلیمانی، صدها سردار سلیمانی دیگر متولد خواهند شد. به‌پاس همه‌ی شجاعت‌ها، صبوری‌ها و ازخودگذشتگی‌هایت از تو ممنونیم. شهید بزرگ در راه خدا آرام بگیر ما همچنان بیداریم و انتقامت را خواهیم گرفت. از تو خداحافظی می‌کنم ای سرباز زینب(س).»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار