رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور:
مدرسهسازی بدون معلم معنا ندارد
تبریز (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور در گردهمایی مجامع خیرین مدرسهساز استان آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت اتمام پروژههای نیمهکاره آموزشی، نقش معلمان را محور اصلی اجرای برنامههای آموزشی دانست و گفت: بهبود کیفیت مدارس تنها با توجه همزمان به ساخت استاندارد فضاهای آموزشی، معیشت، مسکن و درمان معلمان محقق خواهد شد.
حمیدرضا شاهحسینی در گردهمایی مجامع خیرین مدرسهساز استان آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه اتمام پروژههای نیمهکاره خیرین مدرسهساز در استان آذربایجان شرقی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: هر برنامه و طرحی که برای کیفیت آموزش تدوین میشود سرانجام آن به معلم میرسد چرا که این معلم است که باید آن طرح و برنامه را در مدرسه پیاده و اجرا کند.
وی ادامه داد: در این خصوص خیرین مدرسهساز ضمن اینکه به ساخت دقیق مدرسه متناسب با استانداردهای تعیین شده توجه دارند باید در حوزه مسکن، معیشت و درمان معلمان نیز بکوشند و برای بهبود وضعیت و شرایط معلمان و ارتقای کیفیت مدارس تلاش کنند چرا که اگر دانشآموزان آیندهسازان این مرزوبوم باشند تربیت و هدایت همین دانشآموزان با دستان معلمان صورت میگیرد.
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور اظهار کرد: توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای با رویکرد مهارتآموزی از اولویتهای اصلی و اساسی میباشد چرا که اگر در آینده کشور نیازمند نخبگان مختلف در عرصههای متنوع باشد گروهی از این نخبگان همان نوجوانان و جوانانی خواهند بود که در گذشته مهارتآموزی را آموختهاند لذا در این راستا به همان اندازه که رشتههای نظری از اهمیت بسزایی برخوردار است به همان اندازه تربیت نیروی ماهر نیز مهم و اساسی میباشد و باید نهایت استفاده را از ظرفیت به کار ببریم.
شاهحسینی در پایان تصریح کرد: مجمع خیرین، ادارهکل آمورشوپرورش و ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۳ ضلع اصلی مثلث مدرسهسازی هستند که اکنون این مثلث سه ضلع با حضور استاندار به مربعی چهار ضلع تبدیل شده است و همانگونه که استان آذربایجان شرقی به تعبیر مقام معظم رهبری که این استان را سر ایران عنوان کردند در عرصه مدرسهسازی و نهضت توسعه عدالت آموزشی جزو اولینها و برترینها در کشور مطرح شود.
ارسال دیدگاه