استاندار آذربایجان شرقی:

هدف اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و عدالت در فضای آموزشی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی هدف اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی را ارتقای کیفیت و عدالت در فضای آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و عدالت در فضای آموزشی است

به گزارش پانا  به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری آذربایجان‌ شرقی، بهرام سرمست  در شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و عدالت در فضای آموزشی است و لازم است در این راستا تمامی دستگاه‌ها، خیرین و نهاد های محلی با نگاه آینده‌نگرانه برای تحقق این هدف تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت موضوع مولدسازی در پیشبرد طرح‌ های آموزش و پرورش گفت: در این زمینه باید حداکثر اهتمام به ‌عمل آید، به ‌ویژه در خصوص پروژه‌رهایی که هنوز آغاز نشده‌اند لذا ضروری است این پروژه‌ ها در اولویت قرار گیرند، به‌خصوص در کلان‌شهر تبریز که چند طرح مهم آموزشی در دست اقدام است.

سرمست با بیان اینکه افزایش تعداد پروژه‌ ها در حوزه آموزش و پرورش می‌تواند یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران باشد، افزود: افزایش پروژه‌ ها اشکالی ندارد  اما باید این روند بر اساس نیازسنجی دقیق انجام گیرد چرا که  بازسازی مدارس سنگی، کانکسی و ناایمن باید در کنار طرح‌ های توسعه‌ای و با نگاه به آینده آموزشی هر منطقه انجام شود.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ‌ساز و مردمی ‌ساز  نهضت مدرسه ‌سازی را یکی از اولویت‌ های اصلی استان عنوان کرد و گفت: مردمی ‌سازی به معنای مشارکت عمومی در امر مدرسه ‌سازی است؛ یعنی به‌جای آنکه یک خیر صد مدرسه بسازد، باید صد نفر را برای ساخت یک مدرسه بسیج کنیم چرا که این شاخص در ارزیابی عملکرد فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش مناطق لحاظ خواهد شد تا میزان مشارکت اجتماعی هر شهرستان در این نهضت مشخص شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد پویش‌ های مردمی در شهرستان ‌ها افزود: تمامی فرمانداران در شهرستان ها به صورت اختیار به پویش «بساز به مدرسه» ملحق شوند و هر شهرستان یک پروژه را به ‌صورت نشاندار و با محوریت مردم راهبری کند چرا که  این اقدام می‌تواند الگویی برای تقویت حس مشارکت و همدلی در جامعه باشد.

وی  با اشاره به پروژه‌ های مهم آموزشی تبریز گفت: دبیرستان‌ های ماندگار فردوسی و وحدت از پروژه ‌های دارای اهمیت  هستند که  فرماندار تبریز نیز در جلسه بعدی شورا گزارش دقیقی از روند پیشرفت آنها ارائه خواهند کرد و لذا در این خصوص لازم‌ است از ظرفیت مولد سازی برای حمایت از پروژه‌ های آموزش و پرورش تبریز به‌صورت ویژه استفاده شود.

سرمست در ادامه بر لزوم تعیین تکلیف موضوع سه درصد عوارض شهرداری‌ ها برای آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: خرین نتایج مربوط به اجرای این مصوبه احصا و گزارش شود تا منابع قانونی آموزش و پرورش به ‌طور کامل وصول شود.

وی  با اشاره به تفاهم ‌نامه امضا شده در دفتر رئیس ‌جمهور  خاطرنشان کرد: بر اساس توافق انجام‌ شده، از محل مسئولیت‌ های اجتماعی شرکت مس سونگون و با فهرستی که سازمان نوسازی مدارس تهیه کرده است، مبلغ ۱۸۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ های مدرسه‌سازی در استان اختصاص خواهد یافت.

وی  از برنامه‌ ریزی برای تهاتر مطالبات پیمانکاران آموزش و پرورش از محل طرح ‌های مولدسازی خبر داد و افزود: با این اقدام، می‌توان از پروژه‌ های در حال اجرا حمایت کرد و روند تکمیل آنها را سرعت بخشید.

سرمست با اشاره بر  ضرورت تقدیر از دانش‌آموزان برتر کنکوری استان تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تقدیر از رتبه‌ های زیر ۱۰۰ کنکور انجام شده و در این راستا  دکتر اشراقی نیز پیگیری های لازم را جهت هماهنگی هر چه بهتر این مراسم عهده‌دار هستند. 

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به برنامه‌ های پروژه مهر و بازگشایی مدارس افزود: گزارش‌ های دریافتی نشان می‌دهد که امسال در مقایسه با سال گذشته توفیقات چشمگیری در آغاز سال تحصیلی و آماده‌سازی مدارس حاصل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار