نماینده دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی از آذربایجان‌شرقی:

آموزش دیجیتال و مطالبه‌گری شفاف، کلید عدالت آموزشی است

تبریز (پانا) - نماینده دوره دوازدهم مجلس دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی، آموزش دیجیتال را راهی برای تحقق عدالت آموزشی و کشف استعدادهای فناورانه دانست و تأکید کرد: تنها با تجهیز مدارس، استفاده از معلمان جوان و انتقال شفاف صدای دانش‌آموزان به مسئولان می‌توان کیفیت آموزش را ارتقا داد.

کد مطلب: ۱۶۰۳۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دیجیتال و مطالبه‌گری شفاف، کلید عدالت آموزشی است

آیدین رخشانی‌کیا، نماینده مجلس دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی در دوره دوازدهم در گفت‌وگو با پانا به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت. او عدالت آموزشی را اصلی‌ترین دغدغه دانش‌آموزان دانست و معتقد است که بهره‌گیری از آموزش دیجیتال، چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این عدالت در سراسر ایران باشد. به گفته وی، توسعه آموزش دیجیتال نه تنها به برقراری عدالت کمک می‌کند بلکه موجب پیشرفت کشور در حوزه فناوری شده و بستری برای کشف استعدادها و نوابغ جوان در عرصه رایانه و فناوری اطلاعات فراهم می‌آورد.

رخشانی‌کیا در ادامه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و افزود: «استفاده از معلمان جوان و متخصص، تأمین رایانه‌های شخصی جدید و به نسبت قدرتمند برای همه دانش‌آموزان کشور با امکان خرید اقساطی، و تجهیز مدارس به اینترنت پرسرعت، از اقداماتی است که می‌تواند کیفیت آموزشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.»

او با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از بودجه‌های آموزشی، می‌توان این اهداف را محقق کرد، به نقش خانواده‌ها و جامعه در فرآیند آموزش پرداخت و گفت: «تبلیغات شایسته در بیلبوردها و شبکه‌های اجتماعی، برگزاری جلسات منظم با خانواده‌ها و حضور فعال نمایندگان دانش‌آموزی در جامعه از جمله راهکارهایی است که می‌تواند موجب افزایش مشارکت خانواده‌ها در آموزش شود.»

رخشانی‌کیا فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر خانواده‌ها را یکی از کلیدهای ارتقای سطح آموزشی دانست و با اشاره به تحولات اخیر در حوزه فناوری، تأکید کرد: «بهره‌گیری از علم متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و آموزش کار با رایانه‌های شخصی، به‌ویژه دستگاه‌های قابل حمل، می‌تواند گامی مؤثر در جهت پیشرفت آموزشی و فناورانه کشور باشد.»

به اعتقاد او، سرمایه‌گذاری در این حوزه به ظهور استعدادهای فناورانه و پرورش نسل آینده ایران نوین و مدرن کمک خواهد کرد.

وی درباره نحوه نمایندگی صدای دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: «با تحقیقات دقیق، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با دانش‌آموزان در مقاطع مختلف و ارائه گزارش‌ها و مقالات به مسئولین ذی‌ربط، می‌توان مشکلات واقعی دانش‌آموزان را منتقل کرد. همچنین همکاری با خبرنگاران و فعالیت در رسانه‌ها می‌تواند به تقویت این نقش کمک کند.»

رخشانی‌کیا تأکید کرد که صدای دانش‌آموزان باید شفاف و بی‌واسطه به گوش مسئولان برسد تا بستر تصمیم‌گیری‌های عادلانه فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار