مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تخصص‌گرایی در مدارس با جذب هدفمند نیروی انسانی در حوزه پرورشی ضروری است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، یکی از موارد ضروری در بحث نیروی انسانی حوزه پرورشی و کیفیت‌بخشی را تخصص‌گرایی و جذب هدفمند مربیان در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصص‌گرایی در مدارس با جذب هدفمند نیروی انسانی در حوزه پرورشی ضروری است

مسعود سعادتی در جلسه عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: کلیدواژه در مسائل پرورشی، تعامل و همکاری است و با توجه به رویکردهایی که می‌توان تعریف کرد، انتظار داریم مجموعه یک‌دست و هماهنگ باشد تا موازی‌کاری صورت نگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، یکی از هدف‌های مهم معاونت پرورشی را تربیت دانش‌آموز در ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: دانش‌آموز برای اینکه در مقابل آسیب‌های اجتماعی، بیمه شده و مهارت داشته باشد و استعدادیابی شود توجه به این هدف ضروری است.

سعادتی با مطرح کردن این سوال که «آیا مجموعه اقدامات ما در مدارس روی ریل تربیتی همه‌بعدی است یا نه؟»، گفت: پاسخ به این سوال می‌تواند عملکرد موفق ما را نشان دهد البته که جنس کار پرورشی قابل سنجش نیست و گاهی ورود به این سنجه، خطرناک است اما باید به‌صورت کمّی هم ورود داشت.

وی، دومین ماموریت در پرورش را نکته‌زنی معرفی کرد و ادامه داد: این مورد و تخصص، رویکرد کارها در هر حوزه را برای اقدام مشخص می‌کند.

سعادتی در ادامه در خصوص بحث نیروی انسانی گفت: استخدام جدید که در حوزه پرورشی صورت می‌گیرد تا حدود زیادی، کمبود نیروی انسانی را حل خواهد کرد اما باید در همین ابتدا تخصص‌گرایی در مدارس باشد و نیروها کیفی و هدفمند شوند.

سعادتی با پیشنهاد طرح شناسنامه پرورشی برای دانش‌آموز گفت: خوشبختانه بستر و فضا برای این کار فراهم است.

پناه‌علی حسین‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تعمیق باورهای دینی و انقلابی از ماموریت‌های اصلی حوزه پرورشی است و تمام فعالیت‌ها باید به این سمت، سوق یابد و نیاز به بستر دارد که متاسفانه در اقلیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با استخدام جدید ۱۷۶۳ نفر مربی پرورشی در کل استان خواهیم داشت، افزود: برای۱۴۳۳ دانش‌آموز با توجه به جمعیت دانش‌آموزی، یک مربی می‌رسد که از نظر نیروی انسانی وضعیت مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه فضاهای تربیتی که در اختیار داریم پاسخگوی تحقق اهداف ما نیست، گفت: نیروی انسانی و فضاهای تربیتی، لازمه فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی، مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، رویدادهای مهم کشور را تربیتی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید به اندازه‌ای گسترده و اثرگذار باشد که بتوانیم جامعه‌ای تربیت‌شده داشته باشیم.

مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش افزود: متولیان تربیتی، الگوهای تربیت‌یافته ائمه اطهار(ع) در کشور را باید برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

خبرنگار : زینب روشنی عکاس : هادی گوزلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار