مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

فرهنگیان بسیجی، بازوی توانمند تعلیم و تربیت هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فرهنگیان بسیجی را بازوی توانمند دستگاه تعلیم و تربیت معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان بسیجی، بازوی توانمند تعلیم و تربیت هستند

مسعود سعادتی، صبح یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه در همایش بزرگداشت هفته معلم و شهادت علامه استاد شهید مطهری و تجلیل از معلمان بسیجی جهادگر نمونه استانی، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از حضور در جمع معلمان جهادگر و بسیجی، اظهار کرد: شما فرهنگیان بسیجی می‌توانید بازوی تقویتی ما در فراهم‌سازی زمینه تحول و اجرا شدن بهتر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت باشید.

وی در ادامه دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در روز دوازدهم اردیبهشت ماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این دیدار  به مسائل متعددی از جمله مسائل پرورشی و تربیتی، آسیب‌های اجتماعی و سند تحول پرداخته شد و با ارزیابی از فرمایشات حضرت آقا می‌توان به این نتیجه رسید که ما در معرفی الگوهای معلمی شاید خلاهایی در آموزش و پرورش داریم.

بسیج فرهنگیان

وی اضافه کرد: تلاش‌های مختلفی در نقاط مختلف استان و سطوح مختلف انجام داده‌ایم؛ اما هنوز در معرفی الگو برای جامعه و تعیین مسیر، راه زیادی داریم، تلاش‌ها و دستاوردهای فرهنگیان باید در قالب چهره‌های شاخص معرفی و تبیین شوند و چه الگویی بهتر از شهید مطهری برای معلمان.

سعادتی افزود: شما به جز عنوان معلمی، عنوان پرافتخار دیگری به نام بسیجی بودن را هم دارید که باید ویژگی‌های لازم را تقویت کنید تا بتوانید بگویید من یک معلم بسیجی هستم؛ قطعا حاضران و منتخبان در این جمع شایستگی بسیجی بودن را دارند؛ اما باید مانند الگوهای این راه همچون شخید مطهری و رجایی و ... باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین  شاخص و الگوی مدارس با پیگیری وزارت آموزش و پرورش، گفت: در این شاخص‌ها که به تازگی منتشر شده و روز ۱۲ اردیبهشت ماه در دیدار با رهبر معظم انقلاب به تایید رهبری رسیده، ۵۷ ویژگی برای مدرسه تراز سند تحول و تراز حیات طیبه تعریف شده است که امیدواریم به کمک شما عزیزان جامه عمل به آن‌ها بپوشانیم.

بسیج فرهنگیان

حسن امینی، رئیس بسیج جامعه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این همایش، حرکت بسیجی‌وار و جهادی را در عمل به رسالت خطیر معلمی، افتخاری بزرگ دانست و گفت: 

معلمان در دنیایی که پر از جنگ، توطئه، ظلم و ستم است، تربیت انسان‌های نمونه و بافرهنگ را به عنوان رسالتی بزرگ و برگرفته از استاد شهید مرتضی مطهری بر عهده دارند.

وی با اشاره به جایگاه والای دانشمند بزرگ جهان اسلام، شهید مرتضی مطهری و نامگذاری روز شهادت او به عنوان روز معلم  اظهار کرد: شهید مطهری در آثارشان به تمام شبهاتی از طرف ابرقدرت‌ها بر جامعه اسلامی وارد شده بود، جواب داده و مجموعه‌ای کامل از اصول و معارف اسلامی را معرفی کرده است‌.

وی با بیان اینکه رسالت تشکیل قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی امروزه بر عهده معلمان است، نقش معلمان در تبیین و روشنگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: شناخت نسبت به مسائل روز دنیا کافی نبوده و نیاز به اقدام توام با عمل داریم و باید جوری عمل کنیم که همانطور که در سایر عرصه‌ها مایوس شده، در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی هم ناامید شود.

بسیج فرهنگیان

الیاس گل محمدزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این همایش، جایگاه تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در این خصوص، بهترین راهنمای ما در شناخت جایگاه درست آموزش و پرورش به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: نامگذاری سالروز شهادت استاد  دانشمند و تئوریسن انقلاب اسلامی به عنوان روز معلم در جای شکر دارد و نباید از آثار و تالیفات آن شهید بزرگوار غافل شویم.

وی، ایمان به خدا، ایمان به هدف و راه و ایمان به مردم را از از ویژگی‌های بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و از عموم فرهنگیان خواست تا با تاسی از امام (ره) جامعه را به سمت اهداف عالیه نظام، سوق دهند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه وابستگی و استقلال کشور به دست شما معلمان است، تصریح کرد: یک پنجم شهدای استان در دوران دفاع مقدس را فرهنگیان دستگاه تعلیم و تربیت می‌دادند و بیشترین اعزام‌های ما نیز از مدارس بودند. در کنگره ۱۰ هزار شهید کمیته تعلیم و تربیت یکی از کمیته‌های فعال بود و اکنون نیز این دستگاه در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین آرمان‌های آنان، نقش مهنی را ایفا می‌کند.

وی بر لزوم جهاد تبیین توسط معلمان، توجه به نقش دانش‌آموزان در هویت‌سازی، هدایت استعداد دانش‌آموزان و تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: 

دانش‌آموزانی که در پایگاه مقاومت، مسئول هستند، می‌توانند مدرسه را در رسیدن به اهداف، پیش ببرند.

در پایان این همایش از معلمان و مدیران بسیجی نمونه قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار