امام جمعه شهر نیم‌ور در دیدار مدیر و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش:

انتظارات از آموزش و پرورش باید در حد امکانات موجود باشد

اراک(پانا) - مدیر آموزش و پرورش به همراه معاونین و جمعی از کارشناسان با حضور در دفتر امام جمعه شهر نیم‌ور با وی دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
انتظارات از آموزش و پرورش باید در حد امکانات موجود باشد

مدیر آموزش و پرورش به همراه معاونین و جمعی از کارشناسان با حضور در دفتر امام جمعه شهر نیم‌ور با وی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام محمدرضا عبادی امام جمعه جدید شهر نیم‌ور با اشاره به احادیث و روایات گفت: کار معلمی بسیار مقدس است، آنچنان که حضرت امیر علیه السلام با جایگاه رفیعی که دارند می فرماید هر کس به من کلامی بیاموزد مرا بنده خود کرده است و به این معنی است که ما باید تا آخر عمر قدردان و دستبوس معلم باشیم. وی افزود خدماتی که شما برای آینده سازان این مملکت انجام می‌دهید قابل تقدیر است و زبان از تشکر قاصر است.

امام جمعه شهر نیم‌ور تصریح کرد: بی توجهی بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی به معلمان شده است، معلمی که از لحاظ اقتصادی در مضیقه باشد مطمئناً در کلاس درس ذهنش درگیر است و بازدهی کافی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: مشکلات مادی و ابزاری در آموزش دخیل هستند، اما با توجه به مقدماتی که در اختیار شما است باید در همین حد انتظار داشته باشیم. بی مهری های زیادی به آموزش و پرورش شده است، اشخاصی که از بیرون از مجموعه انتظاراتی فراتر از امکانات آموزش و پرورش دارند ولی می بایست انتظارات در حد امکانات موجود باشد.

او ادامه داد: پرورش یقیناً مهمتر از آموزش است، نیروی انسانی که از لحاظ پرورشی تقویت شده باشند در آینده تلاش کرده و به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. امام جمعه شهر نیم‌ور با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و آینده‌سازان ما از جهت امکانات آموزشی در مقایسه با گذشته رفاهیات و امکانات بیشتری دارند گفت: در گذشته بچه ها با مشکلات آشنا می‌شدند و تلاش بیشتری انجام می‌دادند، آموزش و پرورش برای رشد شخصیت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشد، دانش‌آموزی که با شخصیتی بزرگ تربیت شود در آینده موفق خواهند بود و زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کند.

حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت مدارس شهر نیم‌ور ارائه کرد. وی در پایان با تشکر از دیدگاه‌های امام جمعه نیم‌ور گفت: محور برنامه‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین می‌باشد و با توجه به اینکه در سند تحول چرخش نظام آموزشی به پرورشی را داریم، لازم است در این تغییرات خانواده‌ها نیز توجیه شده تا با آموزش و پرورش همسو باشند.

محمدی افزود: با توجه به اینکه معلمان الگوی تربیتی هستند و بچه‌ها معمولاً از الگوهای قوی‌تر تقلید می‌کنند، ضرورت دارد در رسانه‌ها طوری از معلم صحبت شود که منجر به ارتقای شأن و جایگاه معلم گردد و خانواده‌ها به این سیستم اعتماد بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار