برنامه های روز شمار هفته سوادآموزی در آستانه چهلمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اعلام شد

اردبیل (پانا) – معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل برنامه های روز شمار هفته سوادآموزی را در چهلمین سالگرد تاسیس نهاد مقدس نهضت سواد آموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره) در هفتم دی ماه 1358 را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های روز شمار هفته سوادآموزی در آستانه چهلمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اعلام شد

سید غلامحسین گنجی در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه گفت : حضرت امام خمینی (ره)به لحاظ اهمیت سواد و نگاه عالمانه و بلند خود، کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را در هفتم دی ماه 1358 طی پیامی صادر فرمودند و سازمان نهضت سواد آموزی براساس اساسنامه خود موظف شد، دو ماموریت اصلی را به سرانجام برساند یکی آموزش بی سواد بزرگسال در حد خواندن ، نوشتن و آموختن حساب و روخوانی قرآن و دومی تکمیل و تعمیق سواد و تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان درمحدوده ضوابط نهضت سوادآموزی، حضرت امام در پیام خود به آموزش همگانی اشاره کردند و فرمودند:

تمام بیسوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاددادن بپا خیزند و وزارت آموزش وپرورش با تمام امکانات بپاخیزد و از قرطاس بازی و تشریفات اداری بپرهیزد.

او دربخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح برنامه های روز شمار هفته سوادآموزی وضعیت سواد استان در گروه سنی 49-10سال بر اساس سرشماری جمعیت سال 95، را 771 هزارو 965 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: میانگین باسوادی استان 93.1 درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری 94.7 درصد اعلام شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان با اشاره به عملکرد سه ساله اخیر بعد از سرشماری جمعیت استان در سال 95، خاطر نشان ساخت: میانگین با سوادی استان تا پایان سال 97، 93.8 درصد می باشد.

گنجی همچنین از اجرای انواع طرحهای ابتکاری از جمله طرح مهارت آموزی در کنار سوادآموزی خبردادو گفت : ما،در سطح استان ۷ مرکز یادگیری محلی داریم که در این مراکز مهارتهای زندگی برای سوادآموزان آموزش داده می شود.

او با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی درمناطق عشایری استان نیز گفت: بر اساس این طرح وبا اختصاص حدود 30درصد از حجم ابلاغی در دوره های سواد آموزی وانتقال به مناطق عشایری،گام های عملی برای کاهش بیسوادی در بین جامعه عشایری به ویژه دختران و زنان عشایری برداشته می شود .

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان افزود : هدف از اجرای این طرح به صفر رساندن بیسوادی تا پایان سال 1400 هجری شمسی در مناطق عشایری استان است و لازمه رسیدن به این هدف مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی ونهاد های مردمی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود می باشد.

گنجی همچنین از کسب رتبه خوب و قابل تقدیر سواد آموزی استان در ارزیابی و بررسی عملکرد سال97 ،اظهارداشت : در این هفته بناداریم از همکاران وسایرعزیران ذیربط استانی تجلیل کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تلاش همه دست اندرکاران بخصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز ، بتوانند برنامه های خود را با کیفیت هرچه تمامتر به مرحله اجراء برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار