نیروی انسانی توانمند و با انگیزه رمز موفقیت در فعالیت های آموزشی و پرورشی

شیراز(پانا) _مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رمز موفقیت در برنامه ها و فعالیت های آموزشی وپرورشی نیروی انسانی است و نیروی انسانی با کیفیت نیازمند انگیزه است.

کد مطلب: ۹۶۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی توانمند و با انگیزه رمز موفقیت در فعالیت های آموزشی و پرورشی

دکتر علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان گراش با تاکید بر اینکه " مدیران باید تلاش کنند تا دانش آموزان ما در همه ابعاد تربیتی پرورش یابند، گفت:رسالت امروز آموزش وپرورش این است تا ساحت های شش گانه تربیت را که مبتنی بر سند تحول بنیادین است دنبال نماید و منحصر به کلاس درس و مسائل آموزشی تنها نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نتیجه نگاه تک محوری و حافظه محوری به تعلیم و تربیت را نسلی ضعیف در مهارت های اجتماعی دانست و گفت: این دانش آموزان در برابر مسائل و مشکلات اجتماعی آسیب پذیر هستند و توان مقابله با آن را ندارند.

وی اساس کار آموزش وپرورش را تربیت عنوان کرد و گفت: عدم پرداختن به تربیت در ابعاد وجودی کامل آن ، موجب شده تا نسل کنونی ما ناتوان از حل مسائل روزمره خود باشد.

نجفی تاکید کرد: باید نگاه مدیران ما به تعلیم و تربیت تغییر یابد که لازمه آن شناخت دقیق سند تحول بنیادین در قالب برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و تبیین این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به خدمات ماندگار خیرین در امر مدرسه سازی در سطح استان فارس گفت: بیش از 40 درصد ساخت و سازهای آموزش وپرورش را خیرین انجام داده اند و هم اکنون نیز بالغ بر 130 میلیارد تومان نیز در زمینه ساخت مدرسه تعهد کرده اند که باید برای این خدمات فرهنگی دست آنها را بوسید.

وی گفت: هم اکنون 420 پروژه فعال در حوزه ساخت فضاهای آموزشی داریم که بیش از 120 پروژه را خیرین در دست ساخت دارند و لازمه تداوم این امر مقدس، رفع موانع کاری برای خیرین است.

نجفی با اشاره به مصوبات اخیر شورای آموزش وپرورش مبنی بر تخفیف به 50 درصدی انشعابات مدارس گفت: برای رفع مشکلات ساخت ساز برای خیرین آماده همکاری هستیم.

وی رمز موفقیت در برنامه های آموزشی وپرورشی را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی با کیفیت نیازمند انگیزه است و با توجه به غیر بومی بودن اکثر افراد شاغل در مدارس شهرستان هایی همچون گراش، باید برای حضور و فعالیت موثر آنها انگیزه لازم را ایجاد کرد .

نجفی افزود: یکی از راه های ایجاد انگیزه برای نیروهای غیر بومی در شهر هایی همچون گراش ،تهیه محل اسکان مناسب برای این افراد است که می توان با تبیین این موضوع و ایجاد تمایل در خیرین برای ساخت فضای مسکونی ویژه فرهنگیان این مشکل را نیز رفع نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاثیر این اقدام افزایش سطح توانمندی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان است.

نجفی همچنین با اشاره به آسیب های اجتماعی فراوانی که دانش آموزان و فرزندان ما را تهدید می کند ، گفت: امروز ساخت فضاهای ورزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان کمتر از مدرسه سازی نیست و می توان با هدایت منابع مادی موجود همچون کمک های خیرین در این مسیر، قدم های خوبی در توسعه آموزش و پرورش برداشت.

خاطرنشان میشود: مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سفر یک روزه به شهرستان گراش، چند پروژه آموزشی و ورزشی را نیز افتتاح کرد.

در این سفر آقایان حیدری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، فیاض پور سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، میرزایی و شعبانی روسای ادارات بازرسی و روابط عمومی و منصوری رییس دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار